010317 R.P. presentacion municipapp web
La Diputació d’Alacant ha activat una nova aplicació mòbil que connecta als ciutadans amb els ajuntaments i proporciona informació sobre els diferents municipis de la província. Així ha explicat aquest matí el servei MunicipApp el diputat de Bon Govern, Adrián Ballester, qui, a més, ha presentat la segona generació de web municipal, dissenyada amb l’objectiu de mantenir actualitzats els portals de les corporacions locals.

MunicipApp ofereix notícies relatives al municipi seleccionat, així com calendaris d’esdeveniments, farmàcies de guàrdia i la guia de carrers de cada localitat. A més, tal com ha comentat Ballester, “fomenta la participació ciutadana, possibilitant la comunicació directa i immediata amb cada ajuntament pel que fa a incidències en espais públics. D’aquesta manera, els consistoris disposen d’un canal addicional als convencionals sense haver de destinar-hi recursos específics “, ha precisat el diputat.

En aquest sentit, cal destacar que, tant per al desenvolupament i evolució del projecte com per a la seva gestió diària, la Diputació d’Alacant utilitza exclusivament recursos propis, el que li permet oferir servei als consistoris a cost zero. Ballester ha explicat que “la despesa de disseny i desenvolupament d’una app d’aquestes característiques, més la intranet de gestió d’incidències, s’estima en 3.500 euros. Tenint en compte que noranta municipis ja tenen MunicipApp, l’estalvi global obtingut és de 315.000 euros “.

Així mateix, l’usuari compta, entre altres opcions, amb la possibilitat de subscriure a les Notícies i al Calendari d’Esdeveniments per rebre directament en el mòbil, mantenir-se permanentment informat sobre qualsevol incidència plantejada en el mòdul de Participació Ciutadana o rebre notificacions push de l’Ajuntament, per exemple, davant d’un cas d’emergència. L’aplicació es troba disponible per a baixar en els corresponents marketplaces de iOS i Android, de manera totalment gratuïta, tant en castellà com en valencià.

D’altra banda, Ballester ha presentat la segona generació de web municipal i ha destacat que “es tracta d’un treball que ha posat el focus en el ciutadà i la seva manera de relacionar-se amb l’entorn digital, de manera que criteris com usabilitat o accessibilitat han guanyat pes en el producte final “. Actualment, ja són 28 els ajuntaments que compten amb la nova web i està previst que al llarg del primer trimestre de l’any es conclogui la conversió total dels portals.

Des 2012, i mitjançant el Pla Modernitza, la Diputació d’Alacant, ha confeccionat 190 portals web a diferents ajuntaments i altres entitats locals. A més, s’ha format a més de cent funcionaris municipals, tant a nivell usuari com a nivell tècnic, per assumir el manteniment dels continguts publicats i fins i tot dotar de noves funcionalitats a l’estructura de la pàgina comuna proporcionada pel Govern Provincial.