La Diputació de Castelló ha aprovat ia l’adjudicació de quatre contractes de patrocini per 400.000 euros als grans festivals per potenciar el seu efecte turístic a la província. Amb aquesta iniciativa, el Govern Provincial dóna un pas més en l’impuls del turisme internacional de la província imprimint en aquests contractes criteris objectius per distribuir-los i que repercuteixin en major dinamisme econòmic en els municipis, un impacte que està estimat en més de 58 milions d’ euros per al sector turístic i de serveis dels municipis on se celebren i el seu entorn d’influència. Pel que fa a ocupació, està estimat que contribueixen a generar 2.000 llocs de treball directes.

El vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, ha explicat que “és el tercer any consecutiu que es regulen aquests contractes mitjançant procediment de convocatòria pública per seguir recolzant aquests grans festivals com grans plataformes de difusió de la nostra marca turística. Aquests grans esdeveniments que acull la província, com el millor escenari de festivals, són motors generadors d’activitat en els municipis i zones d’influència on se celebren “.

En aquest sentit, Martínez ha recordat que “el suport de la Diputació a aquests esdeveniments se sustenta que així ens ho sol·liciten tant els ajuntaments com l’empresariat turístic, i pel retorn econòmic que suposa la seva celebració per al nostre territori amb creació directa de llocs de treball. Hem aconseguit amb aquests contractes de patrocini, regularitzats a través de criteris objectius, que l’aportació de la Diputació sigui proporcional al retorn que els grans festivals generen en el turisme i l’economia de la província “.

D’aquesta manera, els adjudicataris dels quatre contractes de patrocini són els següents festivals: al lot de dels festivals que acrediten entre 1.000 i 9.999 assistents diaris al festival l’adjudicatari és el Slime Fest de Benicàssim amb 18150 euros per patrocini; en el lot 2 de festivals que acreditin entre 10.000 i 19.999 assistents diaris l’adjudicatari és el Rototom amb 92.000 euros per patrocini; en el lot 3 de festivals que acreditin entre 20.000 i 49.999 assistents diaris l’adjudicatari és el FIB amb 117.000 per patrocini; i en el lot 4 de contracte de patrocini a festivals que acreditin 50.000 o més visitants diaris al festival l’adjudicatari és l’Arenal Sound amb 172.850 euros.

Estratègia internacional per atraure més turistes a la província

La Diputació de Castelló ha posat tots els recursos per liderar una estratègia turística internacional que ajudi a multiplicar els turistes que arribin a la província a través sobretot de l’aeroport. És per això que de les més de 100 accions promocionals que componen la seva estratègia turística de 2016, prop d’una cinquantena estan específicament programades a donar a conèixer la destinació provincial en els mercats internacionals prioritaris marcats tant pels empresaris, municipis com la concessionària de l’aeroport de Castelló.

Per a la promoció de la marca turística CASTELLÓ SPAIN, marca turística de la província en l’àmbit internacional, la Diputació participarà aquest any en 19 fires a l’estranger i implementarà campanyes integrals de mitjans a Londres i Bristol i tots els mercats amb connexió aèria amb Castelló .

Això a més de les accions dirigides tant a operadors turístics com a periodistes turístics de països europeus amb l’objectiu de donar a conèixer l’oferta turística provincial a més de patrocinar esdeveniments que donin visibilitat a la marca turística, com ara els grans festivals que tenen lloc a la província . Unes accions que estan coordinades amb els plans operatius de Turespaña (Ministeri) i l’Agència Valenciana de Turisme (Generalitat).