La Diputació promocionarà la província com a destinació turística davant més de 90 milions d’usuaris a la comunitat de viatgers a nivell nacional i amb presència en els principals mercats europeus. El Govern Provincial ha aprofitat la seva presència a Fitur per tancar un acord de col·laboració amb la xarxa social especialitzada en viatgers, Minube, a fi de donar a conèixer l’oferta turística de la província als seus milions de visitants. El vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha posat en valor l’acord assolit ja que “ens permetrà donar a conèixer turísticament Castelló a través d’un dels majors aparadors que internet posa a disposició dels que estan planificant els seus viatges”.

És per això que Martínez ha incidit que l’aliança forjada amb Minube, que espera arribar al llarg d’aquest any els 100 milions d’usuaris actius, “ens permetrà avançar en un dels camins marcats dins el Pla Estratègic de Turisme. Sumar iniciatives a l’hora d’adaptar la nostra oferta al turisme intel·ligent i a la noves tecnologies ens permetrà fer més accessible la província en aquests fòrums i, per tant, potenciar el turisme com una indústria econòmica i laboral capdavantera en la província “.

A més, a través d’aquesta aplicació de viatges, el Patronat Provincial de Turisme podrà comptar amb un detallat informe del comportament del turista a la nostra província en què es detallaran aspectes com la motivació principal que el porta a visitar Castelló, el seu comportament durant l’estada o les preferències turístiques que té. D’aquesta manera, “un cop analitzats tots aquestes variables podrem definir millor les campanyes de comunicació a futur i ajustar-les al que el turista demanda per fa de la nostra província un territori més atractiu turísticament”.

Martínez ha aprofitat l’anunci de l’acord per posar en valor la feina que la delegació provincial està realitzant a Fitur i que, fruit a les desenes de trobades de treball realitzats per part tant del president provincial, Javier Moliner com dels tècnics del Patronat de Turisme , “generaran bones notícies turístiques en un futur pròxim per a la província”.

És el cas, sense anar més lluny, de la reunió que Moliner va mantenir amb l’empresa gestora de l’aeroport i el operador turístic Serhs per començar a comercialitzar amb el mercat portuguès i avançar en la possible arribada de vols xàrter que transporten turistes lusitans a Castelló.

Cal destacar que en la mateixa línia, i d’acord amb el Pla Estratègic de Turisme gestat per la Diputació per als propers quatre anys, el diputat de Cultura, Vicent Sales, va signar a Fitur el conveni de col·laboració pel qual Castelló se suma a la ‘Ruta dels Fenicis’, un ambiciós projecte de turisme cultural que travessa 18 països de la Mediterrània al llarg de tres continents.