Una inversió rècord de la Diputació per a un creixement turístic rècord. Amb aquesta premissa ha presentat el Govern Provincial seva estratègia turística per a 2016, on s’incrementa la inversió respecte a 2015 en un 31% fins a assolir un pressupost rècord de 5,1 milions d’euros, amb l’objectiu de superar aquest any per primera vegada en la història dels 7,5 milions de pernoctacions. Així ho ha confirmat aquest migdia el vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez.

La presentació del Pla de Màrqueting Turístic, que ha estat avalat i treballat conjuntament amb els empresaris castellonencs i consensuat amb els municipis i la Generalitat Valenciana, ha coincidit amb el balanç d’ocupació de Setmana Santa a Castelló, on cal ressaltar que el treball de promoció turística de la institució provincial ha propiciat unes xifres històriques a l’arribar al 92% d’ocupació mitjana a costa, fregant el 100% en municipis com Peníscola o Benicàssim, i del 95% d’ocupació mitjana a l’interior, arribant al 100% en pobles com Morella o Montanejos.

“La Diputació és l’administració que més inverteix i treballa pel desenvolupament turístic de la nostra terra, tant en municipis costaners com d’interior. Estem convençuts que el futur de molts dels nostres pobles passa pel turisme i per això any rere any doblem els nostres esforços per millorar l’oferta, la qualitat de servei i la divulgació dels nostres atractius, tant a nivell local com internacional “, ha apuntat Martínez.

Més rendibilitat turística

Així mateix, el vicepresident també ha posat èmfasi que “no només treballem per augmentar el nombre de turistes, sinó en millorar la rendibilitat que ens deixen a la nostra terra cada un d’ells. Per això cal destacar que les nostres accions van contribuir en 2015 a l’augment de la rendibilitat de les empreses turístiques de la província en un 10,5% respecte a l’any anterior, situant-se la tarifa mitjana diària en hotels a 60,5 euros “.

El nou full de ruta també recull algunes dades al tancament de l’exercici anterior que avalen el creixement anual de viatgers, creixent en un 7,5% respecte a 2014 i que sumen un total de 6,9 ​​milions de pernoctacions. Altres xifres confirmen la importància del turisme per a l’economia provincial com l’increment d’un 4% de les places respecte a 2015, arribant a les 100.920 places hoteleres i extrahoteleres.

Quant a l’ocupació, cal destacar que els afiliats a la Seguretat Social a les branques d’hostaleria a la província ha estat de 17.997 persones el 2015, el que suposa una variació interanual positiva del 3,77%, sent la quota de participació en el total d’afiliats del 9,34%.

Finalment, entre els objectius del Pla de Màrqueting Turístic 2016 també es troba la millora del posicionament de la marca turística provincial, per la qual cosa s’han definit 14 productes a treballar al llarg de l’any i la participació en més de 30 fires, a més de l’organització de diversos viatges de familiarització i altres iniciatives.

El Pla de Màrqueting Turístic ja es pot consultar i descarregar a través de www.dipcas.es/descargas o el web turismodecastellon.com