La Diputació de Castelló ultima els preparatius per participar en les pròximes dues setmanes en dues de les fires turístiques de referència per al mercat nacional com són Expovacaciones de Bilbao (del 6 al 8 de maig) i Aratur a Saragossa (del 13 al 15 de maig ). Totes dues accions promocionals formen part del Pla de Màrqueting Turístic consensuat amb l’empresariat i els municipis de la província i s’emmarquen en l’esforç de la Diputació per seguir millorant l’arribada de turistes nacionals als municipis de la província. Tant és així que aquestes dues fires conclouran la preparació de la temporada estival a aquest tipus d’esdeveniments promocionals, sent un total de vuit en els quals ja ha participat la institució al nostre país dels 14 en els quals concorrerà en l’àmbit nacional durant 2016 .

El vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, ha explicat que “el 80% dels nostres visitants procedeixen del nostre país, i la major part d’ells ens escullen per gaudir de les seves vacances d’estiu. Tot i que treballem per diversificar el nostre turisme i desestacionalitzar l’activitat durant tot l’any no podem donar l’esquena a aquesta realitat i treballem per aprofitar totes les oportunitats que ens obre ser una destinació preferent entre els mercats aragonès i basc “.

En aquest sentit, Martínez ha assenyalat que “portem des de principis d’any augmentant l’activitat turística respecte a l’exercici passat, amb més turistes que arriben a la nostra província, i seguirem treballant perquè l’estiu sigui de rècord per a un sector que pot generar moltes oportunitats laborals i de desenvolupament en els nostres pobles “.

Més turistes nacionals

En aquest sentit, 2015 va suposar per a la província augments de turista nacional en pràcticament totes les procedències, destacant un augment del 2,90% de turistes aragonesos, arribant a aconseguir el 6,75% del total de turistes nacionals, el quart mercat després de la pròpia Comunitat Valenciana, Madrid i Catalunya. En el cas del País Basc es troba immediatament darrere del mercat aragonès, suposant per al turisme nacional de la província un percentatge del 5,51%.