L’aposta de Javier Moliner per convertir la Diputació de Castelló en un referent nacional i internacional en matèria de transparència i bon govern segueix sumant reconeixements. La Comissió Europea, a través de l’Agència INEA (Innovation and Networks Executive Agency) ha escollit a l’administració provincial per participar en un projecte únic a tot Espanya dirigit a la implantació de serveis d’administració electrònica basats en identitat digital per a tota la Unió Europea .

El diputat responsable de l’àrea de Transparència, Luis Martínez, ha posat en valor aquesta designació europea ja que “és un nou reconeixement al compromís adquirit per aquesta institució amb la implementació de totes aquelles iniciatives que redunden en una millor relació entre l’administració i els ciutadans “.

En aquest sentit, Martínez ha ressenyat que aquest projecte pioner suposa un pas clau davant el canvi de cicle que es produirà en l’administració electrònica, superant el model de certificats electrònics com a mitjà d’identificació de manera que “situa a la Diputació a la avantguarda internacional de l’administració electrònica “.

Canvi de paradigma en la tramitació en línia

Així les coses la iniciativa, en la qual la qual la institució provincial col·laborarà amb l’empresa titular de la seva aplicació d’administració electrònica, AULOCE SA, permetrà que qualsevol ciutadà de la Unió Europea, sigui resident o turista, així com les empreses que operen en aquesta comunitat política puguin identificar-se digitalment i fer ús dels serveis electrònics oferts per la Diputació, de forma remota o presencial, per realitzar els mateixos tràmits que qualsevol altre ciutadà del país.

pioners nacionals

En aquest sentit, el Govern Provincial serà pioner a Espanya en la interconnexió amb el futur node d’interoperabilitat d’identitat digital europea de l’AGE per oferir serveis d’e-administració i, tal com ha remarcat Martínez, “adquirirà un paper protagonista en aquest canvi de paradigma “.

Cal destacar que a finals d’aquest any, un cop culminat el projecte, qualsevol ciutadà o empresa de la UE podrà sol·licitar electrònicament serveis oferts a les seus de l’entitat per inscriure al municipi, sol·licitar un servei, tramitar llicències, autoritzacions …

A més de la Diputació, participen en el projecte altres administracions i organismes públics com els ajuntaments d’Eivissa, Gandia, Estepona o València, així com el Govern de Canària i Navarra a més del Ministeri de Defensa i el d’Hisenda i Funció Pública.

Nou pas en matèria de transparència

Martínez ha destacat que aquesta iniciativa s’enquadra dins del full de ruta marcat per Javier Moliner a l’hora de potenciar la integritat institucional en la gestió pública. En aquest línia, el president provincial va aprovar el passat mes d’octubre amb la unanimitat de tots els grups polítics la composició d’una comissió d’Ètica institucional just una setmana després de llançar un nou portal web de l’administració més transparent i accessible que complementa el portal específic de transparència.

“L’objectiu no és altre que el consolidar una gestió pública eficaç, útil, transparent i cada vegada més propera al ciutadà en la qual l’exemplaritat i la rendició de comptes contínua sigui un principi bàsic en qualsevol presa de decisions”, ha subratllat el diputat de Transparència.