La Diputació de Castelló exhibeix a Madrid Fusión la riquesa gastronòmica de la província a través de la marca de productes autòctons Castelló Ruta de Sabor per tal de posicionar la gastronomia castellonenca entre els millors xefs del nostre país. Així, després d’una exitosa participació a FITUR, el Govern Provincial continua la seva tasca de posicionar la gastronomia dels pobles de Castelló amb l’objectiu de seguir generant noves oportunitats laborals i econòmiques en el territori a partir de l’augment del consum d’aquests productes.

El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha explicat a la fira que “estem portant a terme una completa estratègia de promoció i de consolidació de la marca Castelló Ruta de Sabor, i com a part d’aquesta estratègia vam participar en aquests esdeveniments especialitzats. Es tracta de donar a conèixer les virtuts dels productes de Castelló entre els públics prioritaris, com són els millors cuiners d’Espanya com prescriptors. A la fira poden provar els productes, rebre tota la informació dels mateixos i conèixer directament el seu lloc d’origen i el procés de producció que segueix la seva elaboració “.

Per comunicar els millors valors de la marca, la Diputació participa de la mà de l’ambaixador de Castelló Ruta de Sabor, el xef Miguel Barrera.

“Presentar de la mà de Barrera ens obre moltes portes en aquest àmbit, pel prestigi que té no només en la seva qualitat professional sinó en la versatilitat que ha demostrat tenir en la utilització de productes autòctons en les seves creacions culinàries”, ha explicat el diputat Roig.

No és la primera ocasió que Barrera presenta els productes de Castelló amb la marca Castelló Ruta de Sabor de la Diputació, ja que també ha participat en els últims mesos en Gastrònoma 2015 a València i al Fòrum Gastronòmic de Girona.

La dualitat mar i muntanya, atractiu també en la gastronomia

La dualitat i convivència de l’entorn marítim amb el muntanyenc en un mateix territori és l’element diferencial de la província de Castelló que més està concentrant la comunicació de la Diputació a l’hora de promocionar la destinació en les fires turístiques i també gastronòmiques dirigides al públic nacional .

Així, productes propis d’alta muntanya com la tòfona, les carns, els vins, olis i les aigües minerals combinen a la perfecció amb els millors mariscs, les taronges i altres hortalisses i verdures com la carxofa i la tomata de penjar. “Una diversitat gastronòmica amb un nivell de qualitat molt difícil de superar i al qual hem de treure el màxim partit per al nostre territori. No en va, alguns dels xefs amb els que hem parlat ens han dit que Castelló té la millor rebost del Mediterrani , així que treballem per ella “, ha indicat Roig.