La Diputació de Castelló ha activat ja el Servei Provincial d’Atenció a Menors en Situació de Risc (SPAM) per atendre un total de 66 municipis petits de la província que no compten amb el SEAFI de la Generalitat, per tal d’abordar i prevenir situacions de desemparament en una població estimada de 86.600 castellonencs. Aquest matí ha tingut lloc a la Diputació la reunió de coordinació entre l’empresa prestadora d’aquest servei i la xarxa de treballadores socials que la institució provincial manté en 111 municipis de la província.


La Diputada d’Acció Social, Elena Vicente-Ruiz, ha explicat després de participar en aquesta trobada de treball que “la coordinació de tots els recursos socials que posa a disposició dels castellonencs la Diputació és molt important per optimitzar els protocols, reduir el temps de resposta a qualsevol necessitat de les famílies i, en definitiva, prestar el millor servei a tots els que ho necessitin. en aquest cas, tornem a arribar on altres administracions no arriben, i garantim que tots els pobles de la província tinguin aquest servei tan important , tornant a donar mostra del nostre objectiu prioritari de garantir la igualtat d’oportunitats de tots els castellonencs, independentment d’on resideixin “.

Vicente-Ruiz ha assegurat a més “l’excel·lent valoració que els alcaldes d’aquests municipis ens mostren contínuament del servei i la seva utilitat com a recurs que cobreix una necessitat vital per evitar que joves i famílies en situació de risc empitjorin el seu estat”.

Cal assenyalar que aquest programa permet la intervenció de 26 hores setmanals a càrrec d’una psicòloga, una mediadora i una treballadora social que es desplacen als municipis on es troben els casos a tractar.

Cobertura directa a les famílies, també amb la xarxa de serveis socials

A més d’aquest programa d’atenció comunitària, la xarxa que la Diputació manté una xarxa de serveis socials formada per equips base que treballen als pobles i que atén 111 municipis. Aquest any la institució destinarà 300.000 euros a la mateixa, per seguir enriquint a més la Xarxa d’Innovació i Qualitat Social, una plataforma en línia a través de la qual tots els treballadors socials mantenen actualitzats els seus recursos i comparteixen sinergies i experiència.

Aquesta iniciativa que treballa en la millora de la qualitat i eficiència dels serveis socials municipals comprèn tres línies bàsiques de treball basades en l’estandardització dels protocols d’actuació, compartir via online tota la informació entre municipis sobre els casos corresponents a serveis socials, i millorar la formació especialitzada per als professionals en aquelles àrees que més ho necessitin, amb la intenció de perfeccionar l’experiència.