La Diputació de Castelló, la Generalitat Valenciana, els empresaris turístics i les mancomunitats, que agrupen 51 pobles de la província, han signat aquest matí l’aposta més ambiciosa pel desenvolupament turístic de l’interior de Castelló amb una inversió total de 3,6 milions d’euros, la qual es destinarà al desenvolupament de quatre Plans d’Excel·lència Turística.

El president provincial, Javier Moliner, i el secretari autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, han presentat aquest matí aquest projecte que “marcarà un abans i un després en els 51 pobles que integra, repercutint en noves inversions, en la posada en valor dels recursos des d’una òptica comarcal i en rendibilitzar al màxim aquells atractius dels quals tan orgullosos ens sentim els castellonencs “, segons Moliner.

“Parlem de crear un projecte turístic sòlid, avalat per professionals i consensuat per tots, que garanteixi més i millors oportunitats en cadascun dels nostres pobles en el llarg termini. Una aposta sostenible per consolidar la població en el nostre interior. Una iniciativa més que sumem a la campanya #Repoblem empresa per aquest Govern “.

Per la seva banda, Colomer ha posat en valor “aquesta aliança col·laborativa amb la Diputació i les diferents entitats implicades, ja que el turisme ens fa més forts i més competitius com a destinació, generant ocupació i vertebrant el territori. Per això és fonamental anar tots els agents implicats de la mà “.

El Govern Provincial aportarà, igual que l’Agència Valenciana del Turisme, un total de 400.000 euros durant tres anualitats a les mancomunitats d’Espadà Millars, els Ports, Alt Palància i a l’Associació Intermunicipal de Culla, Catí, Benassal i Ares. L’altra part serà finançada pels ajuntaments. Així mateix, les associacions d’empresaris turístics Ashotur, Asetmico de Morella i la de l’Alt Palància es comprometen a assessorar i col·laborar en el desenvolupament de la iniciativa.

A la recerca de l’excel·lència

Javier Moliner també ha reiterat que “creiem de veritat que el present i futur dels nostres pobles passa pel turisme, i per això no ens conformem amb promocionar el que tenim, que és molt, sinó que volem ser els millors també en oferta, servei i qualitat turística. igual que en altres sectors que han fet gran a aquesta terra, anem a la recerca de l’excel·lència “.

Finalment, el president de la Diputació ha posat èmfasi que “Avui demostrem que aquesta província no entén de colors a l’hora de generar oportunitats per a Castelló, per això sumem els recursos i la implicació de totes les parts, tant del sector públic com del privat, que poden fer possible aquesta modernització i professionalització dels nostres destins turístics “