El president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, ha presentat aquest matí la iniciativa ‘Castelló, terra de festivals’ que preveu una inversió de 400.000 euros perquè la província lideri aquest tipus de turisme a Europa. Així, el Govern Provincial ha signat quatre contractes de patrocini turístic al costat dels representants dels festivals adjudicataris d’aquest concurs públic: el Nickelodeon Slime Fest que percebrà 18.150 euros; el Rototom amb 92.000 euros, el FIB, amb 117.000 euros i l’Arenal Sound, amb 172.850 euros.

“Seguim treballant en l’objectiu de convertir els festivals en oportunitats de present i futur per a la nostra terra, tal com ens han demanat el sector turístic, els municipis i la societat castellonenca”, ha explicat el president provincial.

En aquest sentit, ha concretat que “en aquesta línia, i en nom de la màxima transparència, hem creat aquests contractes de patrocini reglats per potenciar al màxim l’efecte turístic d’aquests esdeveniments a la província, amb una inversió total de 400.000 euros, assumint el repte de liderar el desenvolupament econòmic i turístic del nostre territori. i per això, com venim fent des de 2011, seguirem estant al costat d’aquelles iniciatives que portin bones idees, talent i riquesa per als nostres pobles “.

El president ha destacat en la seva intervenció que “des de 1995 som pioners en el turisme de festivals, amb el primer FIB que va reunir uns centenars de persones a Benicàssim. L’experiència, l’esforç dels empresaris turístics i el compromís ferm de les administracions per impulsar aquests esdeveniments han fet que, 20 anys després, Castelló es consolidi com a terra de festivals, i les xifres ens avalen “.

58 milions d’euros d’impacte econòmic

Les xifres econòmiques que es desprenen de la celebració a la província d’aquest tipus de grans esdeveniments musicals són contundents. Segons les estimacions dels organitzadors, aquests grans esdeveniments repercuteixen en 58 milions d’euros d’impacte econòmic a la província, 650.000 assistents totals i la creació de 2.000 llocs de treballs directes durant l’estiu.

“Aquest és el resultat de molts anys de treball en col·laboració amb els empresaris castellonencs i els promotors dels festivals. Entre tots hem fet de Castelló l’escenari més atractiu i competitiu per als grans esdeveniments musicals”, ha indicat Moliner, qui ha donat ” la benvinguda a l’Nickelodeon Slime Fest, el qual es va celebrar l’any passat a Madrid i aquest any ha sucumbit als encants de la nostra província “.

Turisme de festivals, eix estratègic de la Diputació

La Diputació de Castelló manté precisament en el turisme de festivals un dels seus eixos estratègics de desenvolupament turístic a la província a causa del gran reclam que suposa especialment per atraure el turisme internacional.

“Els festivals són el millor reclam per potenciar el turisme internacional i la millor targeta de presentació per a milions de persones que sempre tornen a gaudir de Castelló, tant de la costa com de l’interior, la gastronomia, l’esport, la natura o l’oci. no és estrany veure a diverses generacions de fibers que ens van conèixer per la música i es van quedar per la qualitat de vida que oferim “.

“Aquests són els quatre grans festivals que convertiran Castelló, un cop més, a la capital europea de la música durant tot l’estiu. Tenim les infraestructures, l’oferta hotelera, la capacitat organitzativa i el tarannà hospitalari dels castellonencs. Per això no és casual que any rere any la nostra província lideri l’oferta de festivals a tot Europa “.