Reforçar i crear producte turístic en els pobles i comarques de Castelló és un dels objectius prioritaris que reflecteix el Pla de Màrqueting Turístic 2016 que va presentar ahir el Patronat Provincial de Turisme de la Diputació. Per a això, la institució llança la seva major aposta pel turisme de proximitat a l’invertir 1,6 milions d’euros en iniciatives turístiques actives que persegueixen dinamitzar l’economia en els municipis castellonencs i obrir noves oportunitats de negoci.


Referent a això, el vicepresident provincial i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha assenyalat que “els primers que ens hem de creure i conèixer el potencial turístic de la província som els propis castellonencs, només així podem sortir a promocionar fora la nostra terra amb una marca forta, compartida per tots i que uneixi les milers d’experiències que ofereix aquesta província única amb 135 identitats diferents “.

Així, la major dotació pressupostària, un milió d’euros, la concentra el programa d’ocupació i turisme social ‘Castelló Sènior’, que s’amplia després de la seva notable èxit en la seva primera edició per assolir el 2016 les 40.000 pernoctacions a la província, fora de temporada alta, amb la finalitat d’afavorir l’activitat turística durant tot l’any, mantenir llocs de treball en hostaleria i donar a conèixer els principals atractius de la nostra terra. Aquest any s’oferiran fins a un total de 10.000 places per a gent gran residents a Castelló.

Una altra de les accions que reflecteix el Pla de Màrqueting són les subvencions per a l’organització de festes declarades d’interès turístic, dirigides tant a ajuntaments, organismes autònoms i mancomunitats. La quantia total per aquest cap és de 121.000 euros.

Millorar la qualitat del producte turístic

En tercer lloc, cal destacar les subvencions per a l’elaboració de Plans Estratègics de Turisme Municipal amb una inversió de 100.000 euros per a aquells ajuntaments, organismes autònoms o mancomunitats que ho sol·licitin. A això se sumen els Plans de Dinamització Turística, pel mateix import, per a les mancomunitats de Ports, Espadà-Millars, Alt Palància i l’Associació Intermunicipal Catí, Culla, Ares i Benassal. L’objectiu és millorar la qualitat del producte turístic i posar en valor els recursos locals i comarcals per atraure més visitants.

Finalment, també cal sumar les ajudes que destinarà el Govern Provincial per a l’ampliació de rutes del Centre BTT Costa Azahar, situat a Torreblanca i que comprèn l’àrea litoral compresa entre Benicàssim i Peníscola, així com la subvenció a la Fundació Universitat Empresa ( FUE) per a l’organització del Congrés de Turisme anual.

En la línia de descobrir els atractius de la província entre els propis castellonencs la Diputació, des de l’any passat, està publicant en xarxes socials una sèrie de vídeos que mostren plans, activitats, patrimoni i paisatges que recórrer a Castelló. L’últim d’ells, el de plans per Setmana Santa, ha arribat a 7.400 reproduccions.