Aconseguir que els més de 120.000 turistes que vénen a la província per gaudir dels grans festivals tornin a venir durant la resta de l’any. Aquest és el repte desestacionalitzador que es planteja com a objectiu la iniciativa ‘Fidelitza Castelló’ que aquest matí ha presentat el president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, al costat del president de l’Associació Provincial d’Empresaris de l’Hostaleria i el turisme (Ashotur) .

“Un innovador projecte conjunt que es materialitza en una potent eina de màrqueting directe: la nova targeta ‘Fidelitza Castelló’. Oferirà descomptes del 10% en allotjaments turístics de la província a aplicar durant tot l’any excepte en les dates de la celebració dels esdeveniments, per als assistents a aquests grans festivals “, ha explicat Moliner, qui l’ha argumentat que” estem encantats que aquestes 120.000 persones de fora acudeixin a la nostra terra un cop l’any, però si aconseguim que tornin ens garantim més hotels oberts durant tot l’any, més llocs de treball i una oferta molt més competitiva “.

El funcionament de ‘Fidelitza Castelló’ és molt senzill, ja que els visitants tan sols s’han de descarregar la targeta al web turismodecastellon.com i presentar-la al costat de l’entrada o inscripció de l’esdeveniment en qualsevol establiment adherit al programa.

“A dia d’avui ja hi ha 20 hotels tant de costa com d’interior que esperem multiplicar durant els pròxims dies”, ha indicat el president, i crec que mereixen ser citats per haver fet el pas endavant de incorporar-se a la iniciativa: Càmping Florida de Benicàssim, Càmping Oasis d’Orpesa, Hotel Golf, Hotel Àgora, NH Mindoro, Mas El Cuquello, Hotels Grup Intur, Hotel Spa Peñíscola Plaza Suites, ApartHotel Acuasol, Casa Rural Penyagolosa de Vistabella, Hotel Montreal, Hotel Castelló Center Civis, Hotel Jaume i Civis, Hotel Luz Civis i el Gran Hotel Peníscola “.

El president de Ashotur, Carlos Escorihuela, ha explicat que “aquesta iniciativa ajudarà a desestacionalitzar l’activitat turística, que és el que entre tots perseguim. És una idea que ens agrada i que a més pensem que podria ampliar-se a altres establiments ia altres tipus d’esdeveniments , i en això continuarem treballant al costat de la Diputació, ja que quan ens va presentar la iniciativa vam veure que seria bona per al nostre turisme i la nostra província “.

Una iniciativa amb beneficis per a totes les parts

En la seva intervenció, Moliner ha explicat que ‘Fidelitza Castelló’ beneficiarà a totes les parts implicades i, sobretot, a la província de Castelló.

“Es beneficien els visitants, mitjançant descomptes exclusius perquè tornin a Castelló. Beneficia al sector turístic a través de la fidelització de clients durant tot l’any. Beneficia als grans festivals que es desenvolupin a la província, amb inventius perquè el seu públic objectiu es decanti per Castelló com a terra de festivals. I beneficia la província de Castelló, sumant noves oportunitats per al desenvolupament econòmic dels nostres pobles “.

Així, Moliner ha posat en valor el talent del sector turístic provincial i la seva implicació en les iniciatives de la Diputació de Castelló. “Com vaig dir fa tot just dos dies a la presentació de Terra de Festivals, aquest Govern assumeix el repte de potenciar al màxim l’efecte turístic dels esdeveniments a la província. I per a això continuarem treballant colze a colze amb els empresaris turístics per tirar endavant totes les bones idees que generin valor a la nostra terra. Ells són els veritables protagonistes que el turisme sigui el suport de milers de castellonencs i garantia de futur per a molts dels nostres pobles “.

Innovació per atreure més turistes durant tot l’any

El Govern Provincial treballa durant tot l’any en col·laboració amb els principals actors turístics de la província en la creació de línies de treball innovadores que puguin revertir en l’arribada de més turistes a la província durant tot l’any. L’objectiu no és altre que el principal i estratègic que persegueix el Govern de Moliner pel que fa a un dels sectors econòmics amb més potencial a Castelló, desestacionalitzar l’activitat turística tradicionalment concentrada a l’estiu i fer del turisme una oportunitat de tot l’any a la major part del territori provincial.

Així, Moliner ha destacat que “aquest és un Govern inconformista, no ens val omplir els nostres hotels, restaurants i comerços durant juliol i agost, sinó que volem fer-ho tot l’any, ia això s’han de tots els projectes que estem posant en marxa al costat de els municipis i agents econòmics i productius de la província “.

En aquesta línia de treball prioritària s’emmarca, a més de la campanya Fidelitza Castelló o Terra de Festivals relacionades amb el turisme de festivals, els més de 200 esdeveniments esportius que impulsa la Diputació en els pobles de la província durant tot l’any, el programa d’ viatges per a gent gran Castelló Sènior que ja acumula 10.000 beneficiaris i afronta la seva segona edició, o la marca de productes autòctons Castelló Ruta Sabor a la qual ja estan adherits més de 60 productes i establiments de la província i afronta aquests dies noves adhesions en una dotzena de sectors productius.