La Diputació de Castelló ha programat un complet programa de treball a la Fira Internacional de Turisme de Madrid (FITUR 2016) com un dels esdeveniments més importants del món en aquest sector clau per a la província, de la mà de municipis i empresariat turístic de la província.

El Govern Provincial reforçarà la marca turística provincial i prioritzarà la comercialització dels vuit productes turístics de la província. Ho farà a través d’un plantejament integral fomentat, d’una banda, les trobades professionals i empresarials que permetin al sector provincial tancar contractes i atraure el màxim nombre de turistes a la província i, per l’altra, les presentacions dels municipis i de la pròpia Diputació en fira (un total de 15) 1, que permetin un major acostament tant al públic especialitzat com al turista final. Cal recordar que la fira es desenvolupa de dimecres 20 al diumenge 24 de gener, i que són els tres primers dies dedicats exclusivament al públic professional, i de divendres a diumenge els pavellons s’obren al públic en general.

El vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, ha compartit una reunió amb els tècnics del Patronat de Turisme de la Diputació per perfilar els detalls del pla de treball en fira. “Anem a FITUR per ajudar els 135 pobles de Castelló ia tots els empresaris del turisme de la província a mostrar els nostres atractius al sector nacional i internacional amb l’objectiu de captar més turistes. I ho fem amb un plantejament global que va, des de reunions de treball tant del president Moliner com meves, com de tots els tècnics del patronat, fins a demostracions gastronòmiques, presentacions d’iniciatives turístiques dels pobles i, per descomptat, edició de material promocional per ensenyar tot el que Castelló pot oferir al nostre visitant. Som una terra única, amb potencials únics a Espanya i hem de treballar amb tota la humilitat però amb totes les ganes per seguir impulsant l’activitat turística, l’ocupació i les oportunitats econòmiques en els nostres pobles “.

En aquest sentit, Martínez ha valorat de forma molt positiva “tant la iniciativa dels ajuntaments com dels empresaris del sector a l’hora d’impulsar aquestes presentacions que acosten el destí provincial de forma més directa a un públic professional del que després dependrà que puguem multiplicar els nostres visitants. Darrere d’aquesta part més vistosa en què presentarem oferta turística municipal, festes, iniciatives culturals i gastronomia, el realment important de Fitur són les desenes de reunions programades per multiplicar l’arribada de turistes, especialment estrangers, a la nostra província ” .

Cal recordar que la presentació de l’oferta turística provincial es realitza per producte turístic d’acord al turisme d’experiències que demana el sector i que centra els esforços de la Diputació. Així, els 135 municipis de la província quedaran representats sota el paraigua de la marca provincial a través dels següents taulells a l’estand: taulell d’informació general, turisme de costa i nàutica, turisme rural, turisme familiar, turisme de salut, turisme actiu i esportiu, turisme patrimonial, turisme de festivals, Castelló Ruta de Sabor i empreses de turisme de Castelló.

Castelló Ruta de Sabor, el millor ganxo gastronòmic

Una part molt important del programa de presentacions i actes que tindran lloc a l’estand de Castelló a Fitur el protagonitzen les demostracions culinàries o showcookings per seguir posicionant l’atractiu de la gastronomia provincial i la qualitat dels productes autòctons com a recurs turístic. És en el showcooking de la marca Castelló Ruta de Sabor en què quedaran englobats els diferents sectors agroalimentaris de la província.

Així, durant la fira se celebraran set d’aquestes demostracions culinàries. Dimecres tindrà lloc la de Benicarló, amb plats amb carxofa DO de Benicarló i peix de llotja. Posteriorment, el empedrao de Vall d’Uixó, i ja a la tarda l’ambaixador d’Castelló Ruta de Sabor, Miguel Barrera, serà l’encarregat de presentar Castelló Ruta Sabor al turisme especialitzat en aquest producte turístic. El municipi de Llucena també elaborarà plats típics a degustar per concloure la jornada. Dijous serà el torn de la gastronomia de Peníscola i Vinaròs, i el dissabte de l’Alcora.