La Diputació de Castelló participarà des del proper divendres 20 de maig al diumenge 22 en el Dia d’Espanya a França per augmentar els turistes procedents de França a Castelló, especialment durant la propera campanya estival. Així, el Patronat Provincial de Turisme de la Diputació propiciarà la presència tant d’empreses turístiques castellonencs com dels municipis per atraure el potencial turista del país veí als atractius castellonencs durant els propers mesos. Reunions, originals accions de streetmarketing i sobretot molta informació coparà l’agenda de treball de tres intensos dies per intentar aprofitar tota oportunitat de millorar aquest tipus de turisme, molt apreciat pel sector castellonenc.

El vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, ha explicat que “el turista francès és el nostre principal objectiu de mercat estranger de proximitat, ja que tradicionalment ha estat el majoritari que ens ha escollit per gaudir de les seves vacances i gaudim de cert posicionament que cal treballar i millorar. És un exemple més de resposta a les peticions tant del sector com dels propis ajuntaments, que es veu reflectida amb aquesta acció entre altres al nostre Pla de Màrqueting Turístic i perfectament coordinat amb Turespaña i l’Agència Valenciana de Turisme “.

En aquest sentit, és important assenyalar que, dels principals països emissors, França segueix liderant amb diferència el rànquing de viatgers allotjats en establiments hotelers de la província, amb un percentatge del 31% del total de viatgers estrangers. En segon lloc es troba Regne Unit amb un percentatge del 8,5% i Alemanya amb un 7,39%.

Tres fires turístiques i accions directes a França

Responent a la prioritat empresarial i municipal d’actuar en el mercat francès com el principal mercat estranger emissor de turistes a la província, la Diputació ha dissenyat un intens pla d’acció a França durant 2016.

“Aquesta acció de streetmarketing ens permet mostrar de forma directa als turistes a Lió els atractius de la nostra província entre l’oferta de les diferents comunitats espanyoles. Però el gruix del nostre treball se centra en les reunions empresarials en fires, on apropem el que ofereixen els nostres pobles i empreses als principals operadors turístics francesos que són els que després donen també visibilitat a la nostra província “, ha indicat Martínez.

En aquest sentit, cal recordar que la Diputació ja ha participat aquest any en dues de les fires més importants de turisme a França: Les Thermalies Paris del 21 al 24 de gener, on va treballar específicament el turisme de salut com a producte importantíssim per a municipis amb establiments de balnearis, turisme termal i de naturalesa a professionals i públic finalista. I, en segon lloc, també molt positives les reunions mantingudes i la participació en fira en Mahana Toulouse, del 5 al 7 de febrer, on el treball turístic realitzat durant els últims anys ha millorat notablement el posicionament de la marca provincial en aquesta zona francesa . Després d’aquesta acció directa de Lió, l’activitat al país veí es reprendrà el proper mes de setembre a la IFTM Top Resa París, del dia 20 al 23, també destinada tant a públic generalista com professional.