La Diputació de Castelló preveu un tancament del mes d’juliol, que superarà el 90% d’ocupació turística inicialment previst gràcies al comportament millor del sector en aquest mes estival que precedeix al pròxim d’agost en què les previsions ja eleven l’ocupació fins al 95% . Com a principals característiques diferenciadores d’aquesta campanya estival respecte a la d’altres anys, la informació del Patronat Provincial de Turisme, segons l’enquesta realitzada periòdicament a establiments turístics de la província, apunta a una millor rendibilitat en bona part del sector, així com un lleuger increment de turista britànic que ja es comença a percebre durant aquest estiu a conseqüència de la connexió aèria directa que manté l’aeroport de Castelló amb Londres i Bristol.

El vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, ha explicat que “tots els indicadors que anem tenint de com està anant la campanya d’estiu per al turisme de la nostra província apunten que aquesta pugui ser una temporada històrica per al turisme, recuperant activitat fins a nivells propers a anys anteriors a la crisi econòmica. Això amb l’afegit a més que hem arribat a l’estiu amb augments acumulats de l’activitat turística registrats durant tots els mesos de l’any respecte als mateixos períodes de l’any anterior “.

Cal assenyalar que el principal mercat emissor de turistes a la província continua sent el nacional, amb les comunitats de Madrid, Catalunya, Aragó, Navarra i País Basc com a principals emissores de visitants als nostres municipis. Pel que fa a mercats estrangers el francès és el primer mercat emissor de turistes a la província.

A aquest sentit, Martínez ha explicat que “el turisme de proximitat, amb el turista nacional i francès, segueix sent el majoritari per al nostre sector durant aquests mesos, i és per això que a més de dur a terme importants accions de promoció com la que estem duent a terme a Londres i Bristol, en el nostre Pla de màrqueting turístic segueix primant el posicionament de Castelló coma destinació de sol i platja, turisme rural i natural, esportiu i els diferents productes turístics de la província entre el mercat nacional. Amb això, responem a les peticions que ens fa el sector i els municipis, amb qui mantenim una comunicació constant a través especialment del Patronat Provincial de Turisme “.

Prioritat estratègica pel turisme que genera ocupació a Castelló

El Govern Provincial s’ha centrat en la millora turística de la província l’eix vertebrador de les seves actuacions en les diferents àrees, contemplant aquest sector com una de les principals fonts d’ocupació i de riquesa present i futura per als pobles de la província de Castelló.

“La prioritat estratègica marcada pel Govern Provincial liderat per Javier Moliner d’impulsar de forma transversal en totes les seves competències a la promoció turística i l’ocupació en els pobles de la província està donant els seus fruits, i ha ajudat a l’economia de Castelló a reduir en quatre punts percentuals la taxa de la desocupació en l’últim trimestre “, ha destacat el vicepresident Martínez.

Així, als prop de sis milions d’euros que destina a l’àrea de turisme (5,8 milions d’euros), amb iniciatives tan ambicioses com el programa de viatges per a majors Castelló Sènior, la seva estratègia promocional amb més d’un centenar d’accions nacionals i internacionals, els plans Estratègics per generar producte turístic en els municipis, els plans de competitivitat en col·laboració amb la Generalitat i la quinzena de jornades gastronòmiques, cal sumar altres importants projectes com Camins del Penyagolosa, Castelló Ruta Sabor, els més de 200 esdeveniments esportius i prop d’un miler d’activitats culturals que reverteixen en major activitat turística en els 135 pobles de Castelló i que s’articulen des de la perspectiva cultural o esportiva.

Dinamització turística amb més de 170 activitats al juliol

Ajudar a dinamitzar l’activitat complementària dels pobles perquè aquests siguin més atractius de cara al visitant és de les línies de treball de la Diputació de Castelló per seguir millorant les xifres de turisme el pròxim estiu.

“A través de les diferents línies d’actuació que portem a terme des de turisme però també des cultura, esports o promoció econòmica, ajudem a tenir un constant degoteig d’activitat que ajudarà a tenir els pobles plens de visitants durant tot l’estiu”, ha indicat Martínez.

Així, i tal com es constata a través de l’aplicació web de l’Agenda Provincial (agendaprovincial.dipcas.es), la Diputació ha col·laborat amb l’organització de 170 activitats durant el mes de juliol a tot el territori provincial. Concretament, es tracta de 88 esdeveniments culturals, 27 esportius, 06:00 relacionats amb ocupació i empresa, quatre amb actes festius, 20 esdeveniments infantils, dues relacionats amb Castelló Ruta de Sabor i 17 estrictament relacionats amb turisme.