La Diputació de Castelló mantindrà des del 25 d’agost i fins a final d’any una intensa campanya de promoció turística de la província de Castelló en les àrees d’influència de Londres i Brístol amb tal de motivar al màxim l’arribada de turistes a través de les línies de Ryanair a l’aeroport de Castelló que comencen la seva activitat al setembre.

La institució destinarà 300.000 euros del seu pressupost dirigit a la promoció turística de la província a implementar dues campanyes integrals de mitjans, una a cada àrea, i amb possibilitat de prorrogar-se a l’any que 2016.

El vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, s’ha mostrat convençut de “la rendibilitat d’aquesta inversió, que revertirà en l’arribada de més persones, en el millor posicionament de la marca turística de la província entre aquest mercat prioritari per al turisme internacional de Castelló. Per fi tenim oberta la porta a l’arribada de turisme estranger i farem que per ella entre el màxim d’oportunitats per a les persones de Castelló. Crear ocupació en el sector del turisme va molt unit a desestacionalitzar-, i aquí la millora del turisme estranger durant els mesos de setembre a maig juguen un paper fonamental “.

Cal assenyalar que a aquest treball promocional s’unirà l’estratègia comercial que, juntament amb els empresaris del sector turístic de la província, permetrà a través de la Diputació seu acostament a les agències i touroperadors que treballen el mercat britànic. Una estratègia que es concretarà en una sèrie de reunions programades a Londres per completar aquesta unió d’esforços a favor dels millors resultats turístics per a la província.

“Tots estem en el mateix costat, en el d’aprofitar al màxim els recursos que tenim per fer les coses bé, perquè ens coneguin cada vegada més turistes britànics i ens triïn més per gaudir de les seves vacances durant qualsevol data, durant tot l’any “, ha indicat el vicepresident.

El turista britànic, un perfil amb moltes oportunitats per a Castelló

Els experts turístics auguren l’èxit de Castelló entre el turista britànic per coincidir pràcticament totes les prioritats i preferències per les que aquest turista decideix viatjar a un lloc amb les característiques que defineixen el perfil de la destinació provincial. Així, des del Patronat Provincial de Turisme de la Diputació s’està analitzant de forma detallada cadascuna d’aquestes preferències d’aquest públic per optimitzar tota la feina de promoció que es posarà en marxa el proper estiu amb una campanya integral de mitjans en el àrea d’influència de Brístol i Londres de cara a atraure el màxim de turistes britànics a la província a partir de la posada en marxa de sengles línies a partir de setembre a l’Aeroport de Castelló.

En aquest sentit, Martínez, ha explicat que “hem comprovat com els britànics prefereixen l’avió a l’hora de viatjar, segueixen viatjant cada any més a destins internacionals i busquen sol i platja, turisme natural i turisme gastronòmic fonamentalment. Tenim per tant la millor destinació per a ells, i tots els nostres esforços es dirigiran a descobrir-Castelló, a explicar-los que tenen tot el que volen per gaudir de les seves preferències turístiques a la província de Castelló “.

D’aquesta manera, les dades estadístiques apunten que en el tancament de 2014 els britànics van realitzar 61 milions de viatges internacionals, un 4% més que el 2013, amb la previsió que fins al 2016 l’emissor britànic continuï creixent a Europa.

Un altre factor important a tenir en compte és que aquest lideratge d’Espanya com a destinació turística més triat es deu principalment a l’extensa xarxa de connexions aèries amb Espanya ia la gran quantitat de companyies de baix cost que operen al mercat britànic, cosa que coincideix amb el perfil de les línies que van a operar amb Ryanair des de l’aeroport de Castelló.