El Govern Provincial aprofitarà l’arribada aquesta setmana de 25.000 espectadors estrangers al FIB per promocionar tant ‘Castelló terra de festivals’ com l’oferta turística provincial perquè repeteixin visita durant tot l’any. Aquesta iniciativa forma part de l’estratègia llançada per Javier Moliner per posicionar Castelló com a destinació turística emergent tant a Espanya com, especialment, a Europa.

El president de la Diputació de Castelló, que aquesta tarda supervisarà el muntatge del recinte del FIB a Benicàssim, ha arribat a un acord amb la direcció del festival perquè promocioni Castelló al seu web. “Els festivals són el gran reclam per obrir Castelló al turisme internacional i la web del FIB és la nostra porta al món”.

Moliner fa referència al fet que els 25.000 fibers estrangers que ja són aquí van a conèixer directament totes les possibilitats que ofereix aquesta província però, a més, “hem arribat a un acord amb el FIB perquè incloguin un banner que dirigeixi directament als milions de fibers de tothom a link en el qual oferim tot el bo que té la província de Castelló “.

El web a la qual es dirigeixin els fibers que entrin a través de la pàgina oficial del FIB oferirà la possibilitat de descarregar-se l’aplicació de la targeta ‘Fidelitza Castelló’. Tots aquells que hagin adquirit entrades del FIB podran disposar durant tot un any d’un descompte del 10% en aquelles reserves hoteleres que facin directament en els establiments turístics fruit de l’acord assolit la setmana passada entre Javier Moliner i Carlos Escorihuela, president de la patronal hotelera Ashotur.

El president de la diputació ha destacat que ‘Castelló terra de festivals’, que avui comença la seva temporada alta, atraurà al FIB més d’un 60% d’espectadors estrangers -uns 25.000 dels prop de 40.000 fibers previstos-, que d’acord amb les previsions inicials tindran un impacte econòmic directe en la província de més de 20 milions d’euros i que estan generant no menys de 1.200 llocs de treball directes

Desestacionalitzar el turisme per fomentar l’estabilitat laboral

És d’especial importància tot el treball que es faci tant en col·laboració amb el FIB aquesta setmana, com amb la resta de festivals que la Diputació dóna suport a tota la província, per aconseguir el repte de desestacionalitzar la temporada turística i garantir major i més estable oferta laboral en el sector.

El Govern Provincial treballa durant tot l’any en col·laboració amb els principals actors turístics de la província en la creació de línies de treball innovadores que puguin revertir en l’arribada de més turistes a la província durant tot l’any. L’objectiu no és altre que el principal i estratègic que persegueix el Govern de Moliner pel que fa a un dels sectors econòmics amb més potencial a Castelló, desestacionalitzar l’activitat turística tradicionalment concentrada a l’estiu i fer del turisme una oportunitat de tot l’any a la major part del territori provincial.

Així, Moliner ha destacat que “aquest és un Govern inconformista, no ens val omplir els nostres hotels, restaurants i comerços durant juliol i agost, sinó que volem fer-ho tot l’any, ia això s’han de tots els projectes que estem posant en marxa al costat de els municipis i agents econòmics i productius de la província “.