La Diputació de Castelló ha activat ja els 1,7 milions d’euros anunciats pel president Moliner com un nou impuls inversor per a l’excel·lència turística de la província que es traduirà en obres i millores en 28 municipis castellonencs. Així, El Govern Provincial ha aprovat en Junta de Govern la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva per a Inversions Turístiques Financerament Sostenibles (IFS) als municipis de la província.

Es tracta d’una nova inversió del Govern Provincial pel municipalismo, per millorar la competitivitat turística i per les oportunitats de futur. Perquè esta terra no pot créixer amb taxes, sinó amb inversions que ens ajuden a estar més preparats per a generar major riquea“, ha explicat el president, qui ha incidit en que “es tracta d’impulsar la màxima competitivitat del sector transformant els nostres recursos en productes turístics“.

En eixe sentit, el president ha fet insistència en què “tot l’esforç inversor que fem des de la Diputació amb cinc milions d’euros dirigits a la promoció turística de la mà dels empresaris i els municipis no servix de res si no adaptem el nostre territori a les demandes d’un mercat tan exigent com és el turístic. Nosaltres no ens conformem de ser un més d’este infinit palmito de destins, sinó que volem liderar la creació de nous productes turístics“. El Govern Provincial suma este nou capítol inversor als 5,1 milions ja previstos en el seu pressupost anual i es confirma amb això com l’Administració que més invertix en el turisme de Castelló amb 6,8 milions d’euros.

Liderar la creació de nous productes turístics

La inversió de 1,7 milions d’euros que s’acaba de resoldre es correspon amb una nova línia de subvencions, finançades amb el superàvit de la liquidació de 2016 i que es posa en marxa des de l’àrea de Cooperació Municipal per al foment d’una inversió turística en infraestructures i serveis, i les sufraga al 100% la Diputació amb una quantia màxima de 70.000 euros.

“Els millors projectes turístics en huit línies d’actuació Esta línia de subvencions de la Diputació impulsarà els millors projectes turístics en huit línies d’actuació:

      Creació de producte turístic. Tenim infinits recursos turístics en esta província que requerixen ser llocs en valor i treballats professionalment per a convertir-los en productes atractius per al visitant, rendibles i capaços d’oferir una experiència única. Tal com ha explicat el president Moliner, “el recurs turístic es veu, el producte turístic es viu. Estos productes podran estar basats en atractius naturals, observatoris, centres d’interpretació o rutes temátiques“.
      Gestió del patrimoni. En este apartat s’inclouen els gastos de rehabilitació i millora d’infraestructures i immobles d’ús turístic i públic (museus, edificis seus de congressos i convencions, oficines d’atenció turística, edificis históricos…).
      Obres per a la prehomologació de sendes municipals. En este capítol, Moliner ha explicat que “volem crear la millor xarxa de sendes avalada per la Federació Valenciana de Muntanyisme. La nostra terra està plena de camins que ens acosten als nostres pobles, a les nostres muntanyes i el nostre patrimoni, posem-los en valor“.
      Obres per a la realització, millora i senyalització de carrils bici i altres infraestructures d’ús per a cicloturistes.
      Obres per a la realització, millora i senyalització de centres de bicicleta d’alta muntanya BTT i itineraris municipals, d’acord al Programa de la Diputació “Castellón Escenario Deportivo”.
      Condicionament d’accessos i entorns al voltant de monuments declarats BIC, paratges naturals, arbre monumental, conjunt històric artístic o Béns de Rellevància Local.
      Obres per a la realització, millora d’accessos i senyalització de recintes de festivals de música. “Castelló és terra de festivals i volem que promotors i les desenes de milers d’assistents s’assenten més a gust ací, i repetisquen“, ha indicat el president.
      Senyalització indicativa y/o direccional dels recursos turístics del municipi, a fi d’incrementar el grau de coneixement i facilitar l’arribada als reclams turístics dels pobles.