El X Congrés Nacional d’Innovació i Serveis públics (CNIS) ha reconegut aquesta vesprada amb un premi el treball desenvolupat per la Diputació de Castelló en projectes d’administració electrònica. Xaro Miralles, diputada de Transparència, Modernització, Informàtica i Noves Tecnologies, ha sigut l’encarregada de recollir el guardó en un acte a Madrid on ha estat acompanyada Borja Colón de Carvajal, cap del servei d’Administració Electrònica i Innovació Pública de la Diputació; Antonio Sáez, cap de l’àrea d’Informàtica, i Álvaro Porcar, cap d’Assistència Informàtica Municipal del Sepam.

El premi ha arribat en la categoria de millor projecte executat d’adequació normativa a les lleis 39 i 40 de l’any 2015, al qual s’optava amb el treball: “Cap a un model integral i sostenible d’Administració electrònica a la província de Castelló”.

I és que la Diputació de Castelló ha aconseguit consolidar aquest any 2020 un procés llarg i costós de transformació digital que pretenia convertir al territori (i als ajuntaments) en un entorn completament interoperable, això és, “desplegar un model d’Administració electrònica de futur on les relacions entre els ciutadans i els seus ajuntaments anaren més fàcils, eficients, sostenibles i, fonamentalment, interoperables”, ha destacat la diputada, Xaro Miralles.

La Diputació de Castelló ha quedat així mateix finalista en la categoria de millor projecte d’arxiu electrònic únic en funcionament, en el qual es competia amb el treball: “De la Gestió del document electrònic a l’arxiu electrònic únic en la Diputació de Castelló i els seus municipis”.

Sobre aquest projecte, Borja Colón de Carvajal recorda que la Diputació de Castelló va començar a treballar plenament en administració electrònica a principis de 2014, “i des d’aqueix mateix moment es va abordar la gestió del document electrònic com una prioritat per a garantir un eficient arxiu electrònic, capaç d’assegurar la transparència i ser garants de la nostra memòria documental”.

Per a això es van desenvolupar les eines arxivístiques i els recursos tecnològics necessaris. A més es va considerar fonamental la gestió normalitzada en la fase de tramitació (procediments, classificació, metadades, tipologies documentals, etc), com l’estructura del sistema. L’arxiu es va convertir així en un servei transversal i en l’inici del procés, model que ja s’ha traslladat als municipis de la província.