La Diputació de Castelló reforça la difusió de la marca turística provincial a través de sèries de televisió i pel·lícules amb el contracte de la segona temporada del ‘Xiringuito de Pepe’, la popular sèrie que emet Telecinco.

Les xifres de més de quatre milions d’espectadors i una quota de pantalla propera al 23% de l’emissió de cada capítol confirmen el bon resultat de la línia de promoció turística impulsada per la Diputació en crear aquesta sèrie a partir d’un contracte de patrocini per el qual la institució tornarà a invertir aquest any 71.390 euros. Una fructífera inversió, segons càlculs de la Diputació, si es té en compte que el retorn econòmic de cada un dels capítols per a la província és de 321.965 euros, amb la qual cosa el total de retorn econòmic dels vuit episodis multiplica la inversió de Diputació en 36 vegades, ja que s’estima en 2.576.000 euros per a empreses de diferents sectors de la província.

El vicepresident de Turisme, Andrés Martínez, ha explicat que aquestes xifres “xifren en més de dos milions i mig de retorn econòmic per a una inversió de 81.000 euros de la Diputació. Estem molt satisfets de com està responent l’audiència a un producte de ficció fruit de la Diputació i que s’ha consolidat com a eina d’excepcionals resultats per a la promoció turística de la nostra província, i seguirem treballant en aquesta línia per seguir exportant les bondats de la nostra terra . En definitiva, estem gaudint els primers resultats d’una línia de treball que estic convençut que portarà moltes alegries al nostre turisme “.


El contracte inclou altres emplaçaments de municipis de la provincia


‘El Xiringuito de Pepe’ és la sèrie de ficció fruit del contracte de patrocini que la Diputació va convocar per productores. En els plecs de dit contracte la institució delimitava les condicions de la sèrie de televisió a gravar que havia ambientar-se en un municipi de la província de Castelló. A més, l’empresa adjudicatària es devia comprometre a gravar en almenys 10 localitzacions exteriors del municipi, i la sèrie havia d’utilitzar el nom del municipi real i no un fictici.

Com a novetat d’aquest any, i amb l’objectiu d’ampliar la projecció de marca turística a altres emplaçaments de la província, dins del contracte s’ha incentivat la inclusió d’altres emplaçaments. Gràcies a la col·laboració i l’esforç dels Ajuntaments d’Alcalà de Xivert i Vall d’Uixó, cadascuna d’aquestes dues poblacions comptarà amb un capítol de la sèrie, en què la trama es desenvoluparà en diversos emplaçaments emblemàtics de les mateixes.

“La sèrie és fruit de tota una estratègia de promoció turística realitzada des del Patronat Provincial de Turisme de la Diputació. I el resultat d’aquesta acció de Diputació està sent molt satisfactori, no només per l’èxit d’audiència que ha registrat la sèrie, sinó per la cobertura mediàtica del mateix que han realitzat mitjans escrits, digitals i audiovisuals, nomenant en pràcticament tots els casos que és una sèrie rodada i ambientada a Peníscola “, ha conclòs Martínez.

Cal assenyalar que entre aquestes condicions també apareix la quantitat de capítols i que els protagonistes principals de la mateixa havien de ser actors de reconegut prestigi, a més que l’ambientació de la sèrie de ressaltar l’oferta i recursos turístics del municipi.