Crear una xarxa comercial de touroperadors britànics que venguin l’oferta d’hotels, càmpings, festivals i altres productes turístics de la província de Castelló en Regne Unit.

Aquest ha estat un dels principals objectius amb què el president de la Diputació, Javier Moliner, ha afrontat les seves jornades de treball a la Fira Internacional de Turisme, Fitur. Així, a través d’una maratoniana agenda de reunions amb companyies internacionals de la talla de Europlayas, NT Incoming o Logitravel, el president Moliner pretén multiplicar la visibilitat comercial dels establiments turístics de la província en el mercat britànic per aprofitar al màxim els vols regulars amb els que la companyia Ryanair opera a l’aeroport de Castelló.

El president del Govern Provincial, Javier Moliner, ha explicat que aquesta edició de Fitur està sent productiva “després d’una jornada i mitja de treball intens i reunions professionals amb touropetradores i amb tot tipus d’agents turístics, a través dels quals hem portat la oferta de Castelló a tots els racons on podem atreure turistes. Avui som optimistes perquè la província de Castelló, enguany, està en les millors condicions de tornar a trencar el seu sostre de visitants i d’aconseguir que el turisme sigui un autèntic sector generador de ocupació en la província de Castelló “.

“Estem a Fitur per treballar i part important d’aquest treball en el que es refereix a les reunions que estic mantenint en la fira es dirigeix ​​a negociar amb les més importants companyies turístiques d’Europa i mostrar-los les enormes possibilitats i atractius que té la destinació turística provincial. El Regne Unit és un mercat prioritari per a nosaltres a causa del bon comportament que ja té a la província en el que es refereix turisme de festivals i turisme sènior i gràcies, sobretot, a la gran porta d’entrada de viatgers que ja tenim amb vols regulars de Ryanair a l’aeroport de Castelló “, ha destacat Moliner.

Intens treball en coordinació amb els empresaris castellonencs
Cal recordar que les reunions professionals que està duent a terme la Diputació en Fitur no només se centren en l’agenda del president, sinó que s’ha traçat un pla de treball integral juntament amb els tècnics del Patronat Provincial de Turisme, i que respon a les demandes que el mateix sector li ha plantejat al Govern Provincial, fruit del constant exercici d’escolta activa que es realitza amb els empresaris.

És per això que el president de la Diputació ha explicat que “els empresaris ens han manifestat la necessitat que hi ha de visibilitzar comercialment l’oferta turística de la província en el mercat britànic, a través de prescriptors i comercials que venguin paquets turístics amb hotels i altres establiments turístics dels municipis de Castelló, ia través d’aquesta xarxa comercial distribuïda en les ciutats i zones més importants del Regne Unit ho aconseguirem. És un salt qualitatiu molt important en el nostre objectiu d’apropar els establiments de la província al turista britànic, ara que té una magnífica porta d’entrada perquè triï el nostre destí per passar les seves vacances en qualsevol moment de l’any “.

Més anglès que espanyol en les meses de negociació

La millor prova de l’aposta per la internacionalització que ha fet la Diputació de Castelló, de la mà dels empresaris turístics, ha estat que s’estan produint més reunions en anglès que en espanyol en les taules negociadores. Cal tenir en compte que, a més de la pròpia feina que desenvolupa directament el president del Govern Provincial, Javier Moliner, o el vicepresident Andrés Martínez, l’estand també és el punt de reunió de tots els empresaris turístics castellonencs, així com de Lavalin, el FIB o la pròpia Ryanair, sense anar més lluny.