El vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, ha destacat les virtuts de l’acció turística de la Diputació que es plasma en el Pla Estratègic de Turisme 2017- 2020, “una fulla de ruta consensuada amb tots els implicats en este sector i que està dirigida a multiplicar els beneficis d’ocupació i de retorn al territori que té l’activitat turística a Castelló. Per a això, s’establixen com objectius clau la desestacionalització de la demanda, adaptar les empreses als nous productes turístics i millorar el posicionament de la marca turística provincial“.

En eixe sentit, el Pla Estratègic de Turisme de la Diputació contribuïx que el sector supose ja en la província un total del 10% de les ocupacions i haja augmentat esta dècada un 69% el nombre de viatgers i un 118% les pernoctacions. És per això que tècnics i representants de la Corporació Provincial han participat en esta jornada que ha servit per a intercanviar experiències i establir sinergies de treball entre distints territoris de la Comunitat Valenciana amb l’objecte d’optimitzar el retorn de l’activitat turística a la societat.

Ajudar a desestacionalitzar i mantindre ocupacions

Una de les claus en l’actuació de la Diputació de Castelló per optimitzar els beneficis del turisme per al territori provincial es basa en la gestió de l’estacionalitat turística. A eixe objectiu responen importants iniciatives provincials com el desenvolupament del Pla Castelló Senior, productes turístics com el senderisme, cicloturisme i BTT, l’Agroturisme o el Pla Castelló Júnior. Martínez ha fet insistència en què “estas accions, previstes en el Pla Estratègic 2017-2020 no tenen un altre objectiu que consolidar l’activitat turística en els nostres pobles el màxim temps durant l’any per a permetre que el turisme genere cada vegada més llocs de treball amb una duració prolongada“.

Enfortir el Turisme d’Interior

Entre els beneficis del turisme que la Diputació contempla per al territori, la consolidació de població en l’interior és una altra de les claus que contempla en les accions del Pla Estratègic dirigides a l’enfortiment del turisme d’interior. És per això que la Diputació inverteix 1,2 milions d’euros en el desenrotllament trianual de Plans de Competividad Turística en tot el territori interior a través de la Mancomunitat Turística dels Ports, la d’Espadà Millars i la de l’Alt Palancia, així com amb l’Associació Intermunicipal de Catí, Culla, Ares del Maestrat i Benassal, i l’Associació Intermunicipal del Penyagolosa.