La Diputació de Castelló i la Universitat Jaume I sumaran el coneixement científic a la iniciativa provincial de Castelló Escenari Esportiu per a aconseguir fer-ho referent internacional de marca territori i, amb això, continuar generant noves oportunitats de desenvolupament als pobles de la província a través de l’esport. Serà a través de la creació de l’I Congrés Internacional Marca, Territori i Esport que tindrà lloc els dies 17 i 18 de maig. Ambdós institucions han presentat hui esta iniciativa com a exemple de la sinergia entre la major font de coneixement de la província que és la UJI i l’administració que lidera el desenrotllament de l’esport com a element motor de noves oportunitats en el territori que és la Diputació de Castelló.

Així ho ha explicat el president de la Diputació, Javier Moliner, qui ha assegurat que “esta unió respon a l’objectiu d’intentar eixa marca territori vinculada a l’esport puga convertir-se en un element tractor de les oportunitats de futur de la nostra terra. Som conscients del potencial que té Castelló Escenari Esportiu i este congrés naix fruit del treball conjunt amb la universitat per millorar la gestió estratègica de la marca i generar més rendibilitat social, econòmica i reputacional al nostre territori”.

És per això que Moliner ha explicat que “amb este congrés aprendrem de l’experiència dels millors experts, tan sols uns dies després d’haver acollit el més important esdeveniment esportiu d’enguany amb el Mundial de Trail en la Penyagolosa Trails”. I és que este congrés pretén donar a conéixer les oportunitats que oferixen estratègicament tres conceptes com són la marca, el territori i l’esport, una contribució clara per a la ciutadania, les empreses i institucions. En este cas vertebrats en la província de Castelló, però des del coneixement i l’anàlisi d’experiències internacionals, nacionals i locals.

Desenvolupament i oportunitats basades en el coneixement

Tal com ha explicat en la presentació del congrés el rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, “es important desenvolupar iniciatives en el territori basades en el coneixement, i este és un bon exemple d’això. La nostra col·laboració amb la Diputació en este sentit es basa en tres pilars clau com són, que ens creiem que el nostre territori dóna molta pista per a la pràctica de l’esport; en segon lloc, el potencial de l’esport per a donar a conéixer el nostre territori; la importància que té la promoció de la pràctica de l’esport com a hàbit saludable, i englobar tot això en una marca que congregue eixos valors”.

Així, Climent s’ha mostrat convençut de que “de l’unió UJI i Diputació sorgirà un congrés potent amb coses interessants a comptar, amb la unió d’investigadors, acadèmics, professionals i polítics”. Cal assenyalar que el Congrés comptarà amb sis ponències nacionals i internacionals i dos panells d’experts que inclouran directors de comunicació i directius de distintes entitats esportives. Ja està oberta la inscripció en la pàgina web de la Fundació Universitat Empresa de la UJI on també es pot consultar el programa complet (fue.uji.es/marca-territorio-deporte).

Fer de 2018 l’any de l’esport

La Diputació de Castelló i el seu ambiciós projecte “Castellón Escenari Deportivo” faran de 2018 l’any de l’esport en la província. Així, El Govern Provincial impulsarà enguany més de 300 competicions esportives de distints rangs i disciplines, entre elles algunes tan destacades com els mundials de Trail, el Motocross i el Campionat d’Espanya de Ciclisme en Carretera.