La Diputació de Castelló ha aconseguit en els últims anys fer viral el seu treball a favor de la província a través d’un posicionament i un impacte de rècord en les Xarxes Socials. I és que el Govern Provincial de Javier Moliner manté hui dia un total de 25.304 seguidors en els seus canals de Facebook, Twitter i Instagram, una xifra molt rellevant si es compara amb el seguiment que tenen institucions similars. I és que la informació en aquests canals de comunicació directa amb els ciutadans és una constant en el quefer diari de la institució com a part de l’aposta per la transparència i per la utilitat de la Diputació impresa per la manera de fer i d’entendre el servei públic de Javier Moliner.

“Ens vam proposar fer de la Diputació una institució totalment transparent en el seu funcionament, i pròxima i útil per a tots els castellonencs, i crec que l’hem aconseguit. Això també passava per crear i obrir aquests canals de comunicació perquè qualsevol persona poguera seguir el nostre treball, valorar-lo, opinar i dirigir-se a nosaltres per a comentar-nos el que considere oportú”.

En aqueix sentit, Moliner ha assenyalat la “utilitat d’aquests canals no solament perquè els castellonencs estiguen totalment informats i al dia del que succeeix en la Diputació, sinó per a fer-nos arribar multitud de temes que ens han permés tindre una altra finestra oberta a la província de Castelló. Treballem a peu de carrer, al costat de tots els diputats, però afegir aquests canals de comunicació directa ens ha permés tindre la visió enriquidora i a vegades crítica dels qui ens han dit com millorar el nostre treball, i això és de valorar i agrair”.

I és que les xifres confirmen l’impacte que ha tingut la comunicació institucional en aquests canals. Així, durant 2018 la Diputació va publicar 1.046 posts de Facebook, que van obtindre 8.100.000 impressions i un abast de 4.400.000 persones amb 375.000 interaccions. Quant a Twitter, el perfil @dipcas va obtindre 10.044 likes, 4.422 RT i 10.505 esments. En Instagram, només aquest 2019 les xifres ja parlen per si solar, amb 576.000 impressions i un abast de 178.000 persones, amb 175.000 impressions de les seues *stories i un abast dels mateixos de 153.000 persones. Quant al canal d’imatges Flickr, la Diputació ha publicat 12.194 fotografies de la seua activitat que han generat 3.527.336 visites.

#CSEscenarioDeportivo #DipuÚtil #OrgulldeCS i #SientelaconeCSión
Els eixos estratègics de l’actuació de la Diputació han sigut els protagonistes de les etiquetes utilitzades en els perfils institucionals, fins a posicionar-se alguns d’ells com els més utilitzats per la comunitat a la qual es dirigien. És el cas, per exemple, de #CSEscenarioDeportivo, el corresponent al programa turístic i esportiu de la Diputació Castelló Escenari Esportiu que ha aconseguit posicionar-se entre l’activitat d’esportistes, clubs esportius i municipis de la província.

També el de #OrgulldeCS i #SientelaconeCSión, les dues etiquetes que han definit l’actuació empresa pel Govern Provincial de Javier Moliner per fomentar l’orgull de pertinença a la província a través del coneixement, la difusió i posada en valor del patrimoni cultural, històric, la gastronomia i tot allò que identifica als 135 municipis de la província conformant una identitat única.

Així, ha sigut el vídeo #SientelaconeCSión el que ha generat major impacte en la història dels continguts produïts per la Diputació per a aquests canals en els últims huit anys, amb un post en facebook que té hui dia 883 m’agrades, 108 comentaris, ha sigut compartit en 1.100 ocasions i ha aconseguit 106.384 persones.