La Filmoteca presenta una retrospectiva integral de l’actor còmic i director francès Jacques Tati, 1 dels cineastes més singulars de Tots els temps, que va renovar el gènere còmic a MATEIX temps que oferia una lúcida mirada sobre la deshumanització de les Societats modernes. El cicle, que és perllongarà Fins al Pròxim 16 de juny, s’iniciará demà dimarts 3 de maig, a les 20.00 hores, amb la Projecció d’una selecció de quatre curts Poc coneguts, rodats entre 1934 i 1978, que INCLOU “Cours du soir “(1967) de Nicolas Ribowski; “On demandi uneix brute” (1934) de Charles Barrois; “Gai dimanche!” (1935) de Jacques Berr, i “Forza Bastia” (1977) de Jacques Tati i Sophie Tatischeff.

La retrospectiva integral de Tati INCLOU Tots els Seus Curtmetratges i a els Seus sis llargmetratges restaurats en alta Definició. D’uns quants d’aquests és projectaran, a més, els Diferents versions dutes a Terme paper MATEIX Tati, un perfeccionista que solia tornar Diverses vegades sobre el Muntatge de les seues pel·licules. És el cas de “Jour de fête” (1949), filmada amb Dues Càmeres, un d’aquestes amb 1 prototip de pel·lícula a color que a els Seus Resultats no van ver la llum Fins a la restauració de 1994. A la primera passada és podrà ver la restauració que va Fer el laboratori l’Immagine Ritrovata el 2013 de la versión en B / N de 1949; a la Segona, la versión de 1964, que INCLOU elements acolorits; ia l’juny hi haura una de tercera de la versión íntegra a color. De “Les vacances de Monsieur Hulot” (1953) estan programades la versión de 1953, restaurada el 2009, i la qual INCLOU 1 nova Seqüència filmada per Tati el 1978 i inspirada en “Tauró” (1975) de Steven Spielberg.

Descendent d’una aristocràtica família russa emigrada a França en el segle XIX, Jacques Tatischeff (Li Pecq, 1907- París, 1982) va iniciar la Seua carrera com a actor en el music-hall i el cinema a 1932, participant en diversos Curtmetratges i espectacles còmics. Després del Parèntesi de la Segona Guerra Mundial, a la qual va participar breument com a soldat, debuta com a director de cinema amb diversos Curtmetratges i el llargmetratge “Jour de fête”, que suposa el su primer gran èxit d crítica i público. En a els anys Cinquanta roda a els clàssics “Les vacances de Monsieur Hulot” i “El meu oncle” (1958), Les dues pel·licules que Millor defineixen su humor visual i su Personatge còmic de Hulot. A la dècada següent tan altres sols dirigeix ​​”Playtime” (1967), una pel·lícula Molt ambiciosa que el portarà a la ruïna financera. El su últim llargmetratge amb el Personatge de Hulot és “Traffic” (1971), que también ha de superar nombrosos problemes Economics. Tati tanca la Seua carrera amb Un parell de Curtmetratges i “Parade” (1974) que és en Realitat un programa televisiu sobre un espectacle circense per a la televisió sueca.

Al marge de l’su paper innovador dins de del cinema còmic amb la creació del Personatge de Monsieur Hulot, Jacques Tati és un observador crític de la modernitat, la societat de consum, la vida quotidiana i l’evolució històrica i social de França i Europa des de la fi de la Segona Guerra Mundial Fins als anys setanta.