La Generalitat i la Cambra de Comerç han anunciat un acord de col·laboració per treballar en matèria de transparència, responsabilitat social i cooperació, després de la trobada que el conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, Manuel Alcaraz, ha mantingut amb el president de la Cambra de Comerç de València, José Vicente Morata. El conseller ha indicat que “la transparència és un valor afegit per a la construcció de la imatge global de l’empresa”.

Aquesta col·laboració es materialitzarà a través d’un conveni establert entre el Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana amb el Consell, on estaran presents tres temes principals: la responsabilitat social; la transparència, que abordarà qüestions vinculades en matèria del Codi de Bones Pràctiques; així com també la cooperació internacional vinculada amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible establerts per les Nacions Unides, que es coordinarà perquè les empreses puguin “obrir-se a noves línies de mercat”, tal com ha explicat el conseller.

En aquest sentit, Alcaraz ha afirmat que, ambdues institucions, “començaran a col·laborar entorn a l’avantprojecte de la Llei de foment de la Responsabilitat Social que es troba en fase de consulta pública i debat per a la seva posterior aprovació”, el que ha qualificat de “grata sorpresa” per les “interessants aportacions que poden fer”, ha assegurat Alcaraz.

Per la seva banda, el president de la Cambra de Comerç de València, José Vicente Morata, ha assenyalat que la intenció que tenim sempre des de les càmeres és la sensibilització i informació a les pimes, sobretot, de temes que tenen a veure amb el món de l’empresa, com són la transparència, la responsabilitat social i la transparència “. en aquest sentit, ha matisat que” aquests temes seran prioritaris en el futur, a l’hora que una empresa sigui valorada o tingui la capacitat de voler estar al mercat “.

Tal com ha indicat el conseller, en matèria de transparència “s’informarà de les avantatges de ser transparent, establint un sistema perquè la gent el pugui cercar. Una tasca de divulgació que posarà en valor positiu a totes les empreses”. “En els últims anys, la transparència s’ha centrat, especialment, en el sector polític. Però, a hores d’ara anem, fonamentalment, cap a una societat transparent”, ha remarcat Alcaraz.