El dia 1 de desembre va començar el còmput de recollida de vidre en els 20 municipis que participen en la primera edició de la iniciativa “Pobles Envidriables”. L’objectiu prioritari de l’acció és mobilitzar a la ciutadania i conscienciar sobre la importància de reciclar vidre en moments d’alt consum, com són les festes de nadal i les festivitats i esdeveniments populars que tenen lloc durant els mesos d’hivern, com ara els carnavals.

En esta primera edició de Pobles Envidriables, l’Ajuntament de Vinaròs, destaca la importància de la campanya durant els carnavals, que comencen el pròxim 29 de gener. S’insisteix en la necessitat de col·laboració de tots els veïns per a aconseguir el repte per al municipi de recollir, durant els tres mesos de campanya (desembre, gener i febrer), 10.424 kg addicionals de vidre , respecte al mateix període de l’exercisi anterior, especialment durant les festes.

A banda del benefici mediambiental que obté Vinaròs i tota la Comunitat Valenciana amb aquest tipus d’iniciatives de reciclatge de vidre, existeix un altre incentiu important: un parc infantil (zona verda) de Mr. Iglú, oferit per Ecovidrio per al municipi guanyador del sorteig, d’entre les poblacions que aconseguixquen superar el seu repte individual. En termes globals, el repte conjunt per als 20 municipis participants en la campanya Pobles Envidriables, suposa la suma de l’esforç de tots els pobles participants per a augmentar en 200 tones la recollida de vidre.

Les poblacions participants en aquesta iniciativa són una combinació de municipis de les tres províncies, on s’han anat tenint en compte criteris de població i oferta d’esdeveniments festius d’hivern per a la seua inclusió en aquesta acció. L’objectiu és omplir els contenidors iglú d’envasos de vidre amb què compten en les seues poblacions.