fitur2018 peniscola

L’Ajuntament de Peníscola ha presentat esta setmana les línies generals d’actuació del destí en la primera cita nacional turística, la Fira Internacional de Turisme de Madrid.

Peníscola de Cine, és la marca que la ciutat castellonenca vol continuar posicionant en esta edició de la fira madrilenya, “amb l’objectiu de reforçar la posada en valor de la nostra relació amb el cine i la televisió, ampliant les rutes i visites pels escenaris de pel·lícula, així com una ambiciosa programació promocional pels mercats nacionals més estratègics per al nostre destí ” ha explicat el regidor de Turisme, Rafael Suescun.

Amb este objectiu, no sols s’oferirà informació detallada a professionals i públic final, sinó que també se celebrarà, el dia de la inauguració de la fira, una presentació de producte en l’àgora central de l’estand de la Comunitat Valenciana en què els audiovisuals transportaran els assistents als escenaris i noves rutes de cine.

La vinculació de la ciutat amb el món audiovisual és àmplia i prové d’una trajectòria iniciada ja en el segle passat per importants cineastes com Berlanga, trobat un dels seus moments més gloriosos en el rodatge d’El Cid, la superproducció de Hollywood que va impulsar el desenrotllament turístic del municipi des dels anys seixanta.

Recentment, l’impuls de l’àrea de Turisme i Comunicació de l’Ajuntament, ha facilitat que Peníscola haja acollit nombrosos rodatges en els últims anys i, més recentment i amb major impacte, la reeixida sèrie nacional El Ministeri del Temps, així com la reconeguda i guardonada sèrie Joc de Trons , la més important de la història de la televisió a nivell mundial, pel nombre de seguidors i espectadors, així com segons la pròpia crítica:

Si Peníscola ha sigut i continua sent capaç d’enamorar a cineastes i directors de fotografia, així com als productors més importants i influents de la indústria, és capaç de conquistar a qualsevol que no la conega i d’oferir nous punts de vista als que vullguen redescobrir-la” ha assegurat Suescun, que ha valorat molt positivament els dos primers anys de funcionament de la ruta de cine en la localitat, amb més de 80.000 descàrregues de la ruta en la web per a realitzar la visita de forma autònoma i al voltant de 5000 participants en les visites amb guia, gratuïtes, que l’Ajuntament ha programat durant cada cap de setmana als escenaris de cine.

La gastronomia centra l’agenda

Amb la col·laboració de l’Associació Gastronòmica Ciutat de Peníscola, l’àrea de Turisme continua apostant per l’ampliació del concepte de vacacions de cine en el destí més enllà del descobriment de les rutes i localitzacions de rodatges, incorporant receptes dels restauradors locals relacionades amb cada una de les produccions més emblemàtiques. Amb les receptes i Plats de Cine la gastronomia peniscolana protagonitzarà un xou cooking en la pròpia fira, així com una demostració gastronòmica en el Mercat de Sant Antón de la capital, el dijous a partir de les 20h.

L’aposta pel turisme familiar, estratègica per al destí

En esta nova edició de Fitur per a Peníscola el segment familiar continua sent una de les prioritats, amb el que emprendrà noves accions promocionals en la cita turística madrilenya com a exemple en l’àmbit de col·laboració publicoprivat, així com en l’àmbit de la promoció, de la mà de distintes institucions, també a l’empara de la Secretaria d’Estat de Turisme i de Turespaña, a través del Segell de Turisme Familiar.

Peníscola, un dels Pobles més Bonics d’Espanya

Personal de l’oficina de turisme de Peníscola atendrà l’espai que l’associació de pobles més bells del país tindrà ubicat en el recinte de la Comunitat Valenciana “on no podem faltar com un dels municipis més bonics d’Espanya, marca que ens avala no sols per la nostra singularitat, sinó també per la gestió en el manteniment i conservació del nostre ric patrimoni” ha valorat Suescun.