L’Ajuntament de Castelló fa un pas més en les seues polítiques per a afavorir la inclusió social i l’accés en condicions d’igualtat als serveis públiques. En aquesta ocasió a través de la Policia Local de Castelló, que ha desenvolupat un nou canal de comunicació que atendrà via whatsapp al col·lectiu de persones sordes i a persones amb dificultats sobrevingudes de parla. El regidor de Seguretat Ciutadana, Antonio Lorenzo, ha destacat que aquest nou servei “cobreix dos aspectes nuclears de les polítiques municipals: combatre l’exclusió social facilitant la igualtat en el tracte i les oportunitats de la ciutadania i reforçar l’estratègia policial de proximitat amb la ciutadania”.

El nou canal de comunicació policial via whatsapp per a aquests col·lectius “incorpora com a novetat i millora respecte a altres serveis policials similars el seu caràcter integral, ja que atendrà tant les emergències com les incidències quotidianes referides, per exemple, a la presència de vehicles en doble fila, l’ocupació de guals, abocaments, informació, etcètera, i que suposen el 90% de les comunicacions que la ciutadania manté amb la Policia Local”, ha detallat l’edil de Seguretat Ciutadana.

Lorenzo ha afegit que, a més, “aquesta atenció policial en sentit ampli suposa un salt qualitatiu i permetrà a la Policia Local de Castelló donar una resposta eficaç i eficient a les demandes de les persones sordes i altres col·lectius amb dificultats de parla“. Així mateix, Lorenzo ha recordat que aquest nou canal naix arran de les reunions mantingudes amb l’associació Apesocas. La presentació d’aquest nou servei policial també ha comptat amb la participació del regidor de Benestar Social, José Luis López; de l’intendent general de la Policia Local, Javier Genovés, i de Laura Cervera, d’Apesocas.

El número de telèfon per a l’atenció de persones de la Policia Local és el 669 543 808. El procediment policial s’activarà quan la persona sorda mane un whatsapp, que podrà ser per una emergència o per una incidència, en un missatge ( tant text com a imatges) i el posicionament. En el missatge sempre haurà d’indicar el tipus d’emergència o incidència (foc, vehicle mal estacionat, etcètera) juntament amb l’adreça de l’emergència o incident, que es podrà manar escrita o enviant un whatspp ‘d’Ubicació’.

Una vegada enviat el missatge, ha de donar cridar al mateix mòbil fins que l’operador de Sala talle la trucada. Una vegada aquest haja tallat la trucada contestarà al whastapp i li enviarà el missatge ‘OK ANEM’ perquè la persona sorda sàpia que ja es van a mobilitzar els recursos per a la seua petició. Qualsevol altra aportació d’informació o aclariments entre l’Operador i la persona sorda se seguirà fent mitjançant missatges, continuant la conversa iniciada.

El regidor de Benestar Social, José Luis López, ha agraït “l’aposta per fer de Castelló una ciutat més inclusiva” de la Regidoria de Seguretat Ciutadana dirigida per Antonio Lorenzo i, en concret, de la Policia Local de Castelló, i també a Apesocas. López ha reivindicat “aquesta nova eina com un pas més, molt important i decisiu, per a millorar la qualitat de vida i l’atenció a persones sordes o amb dificultats en la parla”.

Finalment, en representació de l’associació Apesocas Laura Cervera ha agraït “aquest pas més cap a l’accessibilitat” i ha agraït la implicació de totes les persones que ho han fet possible, especialment a la Policia Local de Castelló.