L’alcaldessa de Benicàssim, Susana Marqués, ha qualificat com “un èxit per a la promoció de Benicàssim, les reunions i accions desenvolupades en l’entorn de la Fira de Turisme de Madrid, FITUR. Al llarg dels dies en què els representants del municipi hem estat allà, tant responsables polítics com tècnics, hem pogut realitzar nombroses reunions de treball per impulsar la visibilitat i la promoció del municipi fora de les nostres fronteres “.

Marquès ha destacat la trobada amb els redactors del Pla Estratègic de Turisme del municipi en el qual s’han analitzat les xifres de balanç turístic de l’any i les possibles accions a desenvolupar per impulsar encara més l’arribada de visitants a la localitat.

Segons les xifres de les estadístiques que s’han confeccionat des de l’àrea de turisme, hi ha hagut un repunt del turisme durant aquest any.

El nombre de pernoctacions que s’han registrat a la localitat han ascendit a 668.047 entre hotels i càmpings, el que ha suposat un increment de gairebé un 3% respecte a l’any anterior. Marquès ha apuntat que “aquestes xifres que en els mesos d’estiu s’accentuen més en l’increment, ja que hi ha hagut augments de pernoctacions de fins al 20% en alguns trams entre juny i octubre, ens indiquen que estem treballant pel bon camí i que hem de seguir incidint en la promoció del municipi com a destinació de vacances complet i integral “.

A més, Marquès ha abundat també a la resta d’estadístiques turístiques del municipi en 2016. “El més destacable és el perfil del turista més freqüent en la localitat. El 40,52% dels turistes que van fins al nostre municipi tenen una edat entre 46 i 65 anys. I la majoria, el 40% viatgen en família, encara que molt equiparable als que viatgen en parella, amb el 38% “.

Aquests dada, al costat del balanç de més de mig milió d’assistents als festivals a Benicàssim, fan possible realitzar una anàlisi de cap a on ha de dirigir el sector turístic local per donar satisfacció als visitants que arriben a la localitat, ha ressenyat l’alcaldessa. “Enfocar el nostre turisme feia un públic que busca una destinació per compartir en família, que sigui un lloc actiu però sense estridències i que es caracteritzi per l’equilibri entre la diversió i el descans. Amb una oferta per a totes les edats i adaptada a totes les persones, tenint fins i tot majors prestacions per a aquelles persones amb la mobilitat reduïda perquè ningú es quedi sense accedir a les nostres platges, als nostres esdeveniments o a la nostra programació cultural. I tot això fent-ho amb una qualitat immillorable. Aquest és el nostre objectiu “, ha finalitzat Marquès.

La delegació de l’àrea de turisme de l’ajuntament ha mantingut també durant la fira de Madrid diverses trobades amb professionals del sector per paquetitzar l’oferta turística del municipi. “Es tracta de sumar, allotjament i festivals per fer una oferta atractiva en cost i en qualitat”, ha detallat Susana Marqués.