Els clients gaudiran de descomptes en pròximes compres i acumulació de punts que revertiran de nou en l’economia local

Els comerços associats a la Unió de Comerç de Vila-real han començat fa escassos dies a fer ús d’una eina que els permetrà sinó competir, almenys tindre les mateixes oportunitats que les grans superfícies i les plataformes virtuals de venda, una targeta de fidelització totalment gratuïta per als clients i que oferirà nombrosos avantatges com descomptes per a pròximes compres o regals que revertiran de nou en els establiments que s’han embarcat en aquest projecte. De la mà de la Regidoria d’Economia, amb la qual manté un conveni de col·laboració de 20.000 euros respecte als 18.700 de l’any passat, s’ha pogut desenvolupar aquesta campanya que a més els permet idear estratègies de màrqueting molt més efectives, ja que tenen al seu abast dades sobre el perfil dels compradors i els hàbits de consum dels quals abans no disposaven. El regidor d’Economia, Xavier Ochando, i la secretària d’UCOVI, Tere Esteve, han presentat la targeta sota el lema ‘Vila-real, yo… encantad@’, compta amb el patrocini de la Confederació de Comerciants i Autònoms de la Comunitat Valenciana (COVACO) i amb el suport de l’Institut de la Xicoteta i Mitja Indústria de la Generalitat Valenciana (IMPIVA) i de la Unió Europea.

La situació econòmica a Vila-real comença a millorar però encara és necessari treballar més per a potenciar el creixement del comerç local i combatre l’atur i és per això que hem engegat aquest projecte per defensar els valors de l’economia local a través d’una aliança estratègica amb la Unió del Comerç de Vila-real”, indica Ochando. La campanya busca davant de tot fidelitzar els clients i que no tinguen la necessitat d’acudir a les grans superfícies quan volem adquirir productes per a la llar o fer un regal, tal com assenyala Tere Esteve. Aquest nou projecte també inclou la formació que es va cursar la setmana passada i des d’aleshores 30 comerços ja han instal·lat el programari necessari per a poder oferir les targetes als clients i 50 compradors i compradores compten amb la targeta, per tant les xifres d’implantació avalen l’èxit inicial de la iniciativa.

Entre els avantatges de la targeta destaquen els descomptes dels quals gaudiran els clients en pròximes compres, l’acumulació de punts amb baixades de preu i nous avantatges i la possibilitat de comptar amb targetes regal. No obstant això, també els comerços es beneficien, ja que “els descomptes no es perden, sinó que es converteixen en noves compres en el mateix establiment”. A més, gràcies a la targeta, les empreses obtenen dades molt importants sobre la seua clientela, com els seus gustos i hàbits de compra, de manera que els facilita la tasca d’adaptar la seua estratègia de venda i, fins i tot, els permet realitzar campanyes específiques i fins i tot individualitzades per a cada client de manera exclusiva.

Tere Esteve explica que “és una eina pensada per a beneficiar tant al client com als comerços” i afirma que ja hi ha una trentena de locals adherits i s’espera que seguisquen augmentant al llarg del temps. “Els compradors identificaran quines són les tendes que ofereixen aquests avantatges gràcies a un vinil que s’instal·larà en la façana del negoci i només amb aportar les seues dades personals, podran disposar immediatament d’aquesta targeta gratuïta que els oferirà múltiples descomptes”, apunta.

A mes, els negocis adherits disposen d’un programari específic de fàcil maneig que ofereix múltiples possibilitats per a obtenir el rendiment més gran de la targeta, que compta també amb una web http://www.tarjetaimas.com/ i una aplicació mòbil perquè els usuaris entren a consultar el seu saldo de punts i descomptes. Les tendes que ja s’han unit a la iniciativa van des de moda i complements fins a floristeries, passant per informàtica, roba interior i llar. A més, per primera vegada s’oferirà la possibilitat d’adquirir targetes regal amb l’import que es desitge per a comprar a qualsevol comerç adherit, “evitant que es vagen fóra de la ciutat a fer les seues compres”, assenyala Esteve.

Per últim, Ochando ha conclòs afirmant que “la targeta i-más és el futur, és fer un pas avant en el foment del nostre comerç, ajudant a UCOVI a potenciar la seua marca i la cultura associativa i aconseguint una sinergia entre l’Ajuntament i l’entitat amb compradors i venedors a través d’un instrument vertebrador i dinamitzador econòmic”, assenyala.