La Xarxa Tourist Info de la Comunitat Valenciana va registrar la passada Setmana Santa un total de 131.554 visites, de les quals 32.743 van procedir de l’estranger, segons dades registrades en la pròpia Xarxa, gestionada per l’Agència Valenciana del Turisme.

D’aquests mateixos resultats es desprèn que les demandes d’informació més sol·licitades han estat sobretot les relacionades amb les festes, la informació local del municipi visitat, rutes i senderisme i activitats culturals. Els transports i la gastronomia també han copat la majoria de les consultes.

Per mercats internacionals, destaca la visita durant les passades vacances de Setmana Santa i Pasqua de turistes procedents del Regne Unit, França, Alemanya i Holanda. A més, també ha estat notable la presència aquests dies de turistes nord-americans, canadencs, russos, japonesos i xinesos. Segments de mercat que han optat per la nostra Xarxa a l’hora de recollir informació útil per la seva visita a les nostres destinacions.

En aquest sentit, el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha volgut fer èmfasi que “les més de 200 oficines que vertebren turísticament el nostre territori són una magnífica plataforma, no només per oferir informació i mostrar la nostra hospitalitat sinó per obrir l’angular de possibilitats que ofereix el nostre territori “. Així, ha apuntat que “és fonamental oferir i donar a conèixer la complementarietat del litoral amb l’interior i totes les possibilitats de gaudi de l’experiència turística a la Comunitat Valenciana”.

De fet, ha remarcat que “si alguna cosa tenim és una gran diversitat, que hem de saber explicar i divulgar”, pel que ha volgut transmetre “el meu absolut respecte i reconeixement al treball que realitzen des de les Tourist Info, que juguen un paper cada dia més important en el nostre ecosistema turístic “.

Dels visitants nacionals, els propis valencians i els madrilenys són els que més han visitat les nostres oficines a la recerca d’informació turística. Destaca la presència de visitants bascos i catalans, i en menys quota aragonesos, andalusos i castellanolleonesos.

Per províncies, cal apuntar que només a la província d’Alacant, els visitants a la nostra Xarxa d’informació turística van ascendir a prop de 60.000, dels quals prop de 23.000 van ser turistes internacionals.

A la província de Castelló les visites a la Xarxa pugen a gairebé 48.000 persones, de les quals 41.000 van ser nacionals, sobretot catalans i madrilenys. Pel que fa als turistes internacionals que van visitar les oficines castellonencs, destaca la presència de francesos, seguida de la de britànics i alemanys.

Reforç del servei

Cal destacar que la Xarxa Tourist Info va ampliar els seus serveis durant les passades festes, obrint al públic, després del descans hivernal, gran part de les seves oficines o punts d’informació de caràcter temporal. A la província de València, als municipis d’Alzira, Gandia, Canet d’En Berenguer i Xeraco. A la província d’Alacant, en els municipis de Torrevella, Elx (amb dos punts d’informació), Finestrat (dos punts d’informació), Altea, Calp (dos punts d’informació), Benissa, Teulada-Moraira i Dénia. A la província de Castelló, en els municipis d’Almenara, Benicàssim, Castelló de la Plana, Peníscola -dos punts d’informació-, Torreblanca i Xilxes.

203 oficines i més de 20 punts d’informació

La Xarxa Tourist Info, que coordina la Generalitat a través de l’Agència Valenciana del Turisme, s’ha convertit en un punt de referència fonamental per al turista, especialment durant els períodes de major afluència. Les seves oficines i punts d’informació faciliten el coneixement de l’oferta turística i treballen per optimitzar al gaudi de les estades dels nostres visitants.

En l’actualitat, la Xarxa Tourist Info compta amb 203 oficines d’informació turística i acollida al turista i més de 20 punts d’informació turística que, sota una mateixa imatge i criteris de qualitat homogenis, presten servei d’atenció i acollida al turista al llarg de tot el territori autonòmic.

Els informadors turístics de la Xarxa reben als nostres visitants assessorant i informant-los sobre l’àmplia oferta cultural, esportiva, natural, de lleure i activitats turístiques que ofereixen les destinacions de la Comunitat Valenciana. La qualitat del servei, i la calidesa de l’atenció, resulta decisiu en els processos de fidelització dels nostres clients, per al gaudi de les seves estades i augment dels seus nivells de satisfacció.

Així mateix, la Xarxa Tourist Info s’ha convertit en una eina fonamental per a la complementarietat de l’oferta turística entre les diferents destinacions, ja que totes les oficines informen del conjunt dels atractius turístics de la Comunitat Valenciana, i per a la promoció turística en destinació oferint al sector les seves instal·lacions com a plataforma de difusió de la seva oferta.