Una delegació composta per representants de l’aeroport de Castelló, de l’Agència Valenciana del Turisme (AVT) i de la iniciativa empresarial Introducing Castelló desenvolupen aquesta setmana una missió comercial a Suècia i Finlàndia amb l’objectiu d’obrir noves connexions aèries i posicionar la província de Castelló com a destinació turística. Aquesta nova acció promocional donarà continuïtat a les gestions realitzades a principis de maig pel president de la Generalitat, Ximo Puig, en el seu viatge a Finlàndia.

L’expedició té programada, entre avui i dijous, una intensa agenda de reunions amb alguns dels principals touroperadors i aerolínies dels dos països nòrdics, als quals exposarà les possibilitats de trasllat a l’aeroport de Castelló, així com l’oferta de la província, estructurada a través del catàleg de productes de Introducing Castelló.

La missió comercial arrenca a Estocolm, on hi ha previstes set cites amb operadors turístics i companyies, com són TUI, el grup Thomas Cook, Apollo o l’aerolínia SAS. A Hèlsinki hi ha programats trobades amb representants de Primera Travel Group (companyia que disposa d’agència de viatges, aerolínia xàrter i distribuïdor en línia), de Kontiki Tours i del gestor aeroportuari Finavia. En la confecció de l’agenda han col·laborat les oficines espanyoles de turisme a les dues capitals.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha explicat que “aquest tipus d’accions són fonamentals per obrir nous contactes que ens permetin donar a conèixer la província de Castelló com una destinació turística de futur, vinculant a més la seva oferta a la porta d’entrada que suposa l’aeroport “. En aquest sentit, ha destacat que “no podem perdre cap oportunitat per intentar captar nous mercats que millorin la nostra projecció internacional”, i alhora ha assenyalat que “si alguna cosa té la província de Castelló és que compta amb un catàleg molt ampli de possibilitats, una riquesa que resulta atractiva per a turistes de perfils molt diversos “.

Així, ha apuntat que “des de la professionalitat i el rigor nostre objectiu és promocionar la província de Castelló i els seus atributs turístics per arribar a mercats potencialment interessants per a nosaltres”, i alhora ha subratllat que “és fonamental sembrar per fer possible la necessitat de que siguem més rellevants i coneguts, sempre des del treball i la constància “.

Per la seva banda, el conseller d’Estratègia d’Aerocas i president de Introducing Castelló, Javier Gallego, ha subratllat que alguns dels touroperadors amb els quals es va a entrevistar, com el grup Thomas Cook, ja han mostrat interès en comercialitzar paquets turístics de Castelló . “Fa unes setmanes ens van visitar i els va agradar la nostra cartera de productes, que està perfectament vertebrada a través del catàleg de Introducing Castelló. En aquesta missió comercial anem a fer un pas més presentant propostes concretes. Si aquestes gestions arriben bon port, podríem implantar a partir de 2018 paquets de vacances a Castelló amb avió, estada i activitats “, ha assenyalat.

En la missió comercial també participa el director de Edeis a l’aeroport de Castelló, Alexander Schroll, qui detallarà els progressos de la infraestructura i exposarà les possibilitats de connexió.

Aquesta nova acció promocional es desenvolupa després de les gestions que va realitzar el president de la Generalitat, Ximo Puig, en el seu viatge a Finlàndia a principis de maig, en què va traslladar a operadors turístics i del sector aeri del país nòrdic l’aposta del Govern valencià per obrir noves connexions aèries entre Finlàndia i la Comunitat Valenciana, especialment a través de l’aeroport de Castelló.

La missió comercial forma part del pla d’acció contra l’estacionalitat turística que desenvolupen de manera conjunta l’aeroport de Castelló (representat per l’operador privat Edeis i la societat pública Aerocas), l’Agència Valenciana del Turisme i la iniciativa empresarial Introducing Castelló. En aquesta ocasió, les gestions es centren en el mercat dels països nòrdics.

Cal tenir en compte que en 2016 prop de 300.000 turistes suecs van visitar la Comunitat Valenciana, el que converteix a Suècia en el vuitè mercat emissor de turistes a la nostra comunitat. Per la seva banda, els turistes finlandesos van superar les 50.000 pernoctacions a la Comunitat durant 2016, fet que suposa un increment del 8,8% respecte al 2015.