El president de l’Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, i el rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, han subscrit avui un conveni de col·laboració per situar el paisatge com a eix de la investigació i innovació en el sector turístic.

Després de la signatura de l’acord, Francesc Colomer ha assenyalat que amb aquest conveni de col·laboració, l’Agència Valenciana del Turisme i la Universitat de València s’alien “per vertebrar el nou model turístic de la Comunitat Valenciana”.

El secretari autonòmic ha remarcat que “és fonamental apostar pel nostre paisatge i identitat mediterrània, per això la nostra estratègia ha d’estar centrada en vertebrar el territori”. Per això, Colomer ha ressaltat que aquest conveni té entre els seus objectius “posar en valor el que tenim i assentar al mercat”.

El responsable de la política turística ha posat èmfasi en la importància d’establir “una veritable governança col·laborativa amb les institucions i els agents més implicats en l’impuls del turisme com ho són les nostres universitats”, per això, ha assenyalat que des de l’Agència Valenciana del turisme “vam començar una etapa de col·laboració amb les nostres universitats públiques per fomentar la recerca i la innovació amb l’objectiu de millorar el nostre turisme a mitjà i llarg termini”.

En aquesta línia, Colomer ha destacat que “l’Agència Valenciana del Turisme destina 500.000 euros el 2016 al foment d’investigació en innovació, acció que entra dins del pla d’actuació estratègica, confeccionat des de la Universitat de València com a eix central, tot i que amb la col·laboració de la resta d’universitats públiques valencianes “.

A més, Colomer ha assenyalat que “la missió d’aquesta col·laboració amb les universitats és vertebrar tota la Comunitat Valenciana a fi de crear nous productes turístics, crear sinergies amb l’Invat.Tur, la xarxa de CdT, les cambres de comerç o els ajuntaments “, alhora que ha afegit que es tracta d’identificar” els recursos que es tenen com el medi ambient o l’enologia i transformar-lo en producte turístic per comercialitzar-al voltant del món “.

Per a Colomer, “aquesta oferta posarà l’accent en la mediterraneïtat, l’enologia, el territori, les festes o cultura, una cosa que reforça la idea de singularitat, la diferenciació del que és nostre respecte a l’estandardització”.

Finalment, el secretari autonòmic de Turisme, ha ressaltat que “és important aliar-se amb les universitats per impulsar la recerca i la innovació en el sector turístic perquè aquesta aliança suposa la suma i l’aposta de la Generalitat pel coneixement”.

Conveni signat amb la Universitat de València

Mitjançant el conveni, subscrit per l’Agència Valenciana del Turisme i la Universitat de València, col·laborarà econòmicament amb 240.000 euros per a diferents actuacions durant 2016 relacionades amb projectes de recerca i innovació en benefici del sector turístic valencià relacionats amb la riquesa i la varietat paisatgística.

Cal destacar que a través d’aquest acord es pretén analitzar els recursos paisatgístics i la seva potencialitat turística, a més d’una configuració al voltant dels paisatges valencians, de nous productes turístics, a més de la promoció i comercialització de productes turístics de base paisatgística.

Així, la Universitat de València es compromet a contribuir a la generació d’un cos d’investigació lligat a la Xarxa de Recerca en Turisme que, amb la resta d’universitats públiques valencianes, promou l’Agència Valenciana del Turisme.

Així mateix, la Universitat haurà de participar, a sol·licitud de l’Agència Valenciana del Turisme, en les jornades tècniques, taules de treball, seminaris, o congressos científics, que aquesta organitzi o promogui per a l’execució de les activitats relacionades amb l’objecte del conveni així com en aquelles altres dirigides a difondre els resultats finals que d’aquestes s’obtinguin.