L’Agència Valenciana del Turisme ha rebut un premi per la seva tasca de suport i difusió del turisme LGTB. En concret, es tracta d’un guardó atorgat per la Fundació Diversa Global, que ha decidit atorgar aquest any el Premi Diversa Turisme 2017 a l’Agència Valenciana del Turisme “per la seva contribució i suport a la realitat LGTB a través de les seves campanyes d’imatge i del foment d’un turisme divers i igualitari “.

D’aquesta manera, des de la Fundació, han destacat la seva intenció de posar en valor “el suport que la Comunitat Valenciana ha donat a la normalització del col·lectiu LGTBI i el seu suport a la visibilitat i igualtat de drets entre totes i tots, independentment de l’orientació sexual i els afectes de les persones “.

Cal destacar que aquesta és la segona edició dels premis Diversa, que se celebrarà el proper dissabte 10 de juny a les 21 hores al Pati de Cristall de l’Ajuntament de Madrid. El lliurament tindrà lloc durant un sopar solidari, considerada com l’esdeveniment social i empresarial més important del World Pride, on van convidats del món social, cultural, empresarial i institucional.

En concret, aquest any s’atorguen 12 Premis Diversa en diferents modalitats: Esport, Empresarial, Cultura, Turisme, Comunicació, Internacional, Institucional, Social, Publicitat, Servei Públic, a la Persona i d’Honor. L’any passat, el premi Diversa Turisme es va atorgar a Turisme d’Argentina.

Davant d’aquest reconeixement, el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat que “aquest premi ens anima a continuar en la construcció d’un relat d’una nova identitat turística basada en l’actitud d’una societat d’amfitrions, que ha de ser receptiva, oberta , tolerant i cosmopolita, que ha de fer de l’hospitalitat sense fronteres una forma d’entendre el turisme “. En aquest sentit, ha apuntat que “el turisme és una actitud, individual i col·lectiva, de voler ser, rebre i guanyar valor, però d’acord amb uns principis i valors”.

Per a Colomer, amb aquesta defensa pel turisme com a concepte universal i hospitalari, “connectem amb l’essència de la mediterrània i de la Comunitat Valenciana, d’aquesta societat moderna i avançada que serem si som capaços d’encarar l’economia segons els valors”. El secretari autonòmic ha reivindicat, a més, que “des de l’inici d’aquesta nova etapa de la Generalitat Valenciana hem apostat per la Comunitat Valenciana com una destinació universal, accessible, tolerant, plural, divers, acollidor i on no sobra ningú, sinó que tots els col·lectius, mercats i segments de la demanda són benvinguts “.

Referent a això, cal recordar que, des de l’edició de 2016, la Comunitat Valenciana ha participat a la Fira Internacional de Turisme de Madrid (Fitur) amb un espai propi al pavelló destinat a l’oferta LGBT. A més, aquest any també ha comptat amb un estand específic al Pink Corner de la Fira ITB de Berlín, com una mostra de l’aposta decidida per aquest mercat. Pel que fa la participació en fires i esdeveniments de caràcter nacional i internacional, també està previst que participi en el Pride Park d’Estocolm i al World Pride Park de Madrid.

De la mateixa manera, dins de la campanya de promoció posada en marxa per l’Agència Valenciana del Turisme sota el lema ‘Mediterrani en Viu’, s’ha editat i distribuït material específic (fullets, imatges, falques de ràdio, vídeos, etc.) enfocat al sector LGBT per donar més visibilitat a aquest segment.