El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha avançat avui que, el 2016, l’Agència Valenciana del Turisme “té previst assistir a 48 fires i certàmens turístics, dels quals 20 seran en l’àmbit nacional i 28 seran internacionals”.

Colomer ha realitzat aquestes declaracions durant la roda de premsa de presentació de la participació de la Comunitat Valenciana en les fires i certàmens turístics 2016 que ha tingut lloc i en què ha ressaltat l’esforç promocional que realitza l’Agència Valenciana del Turisme, ja que ” hem incrementat un 12% la nostra presència en fires en relació al passat any “.

Durant la presentació, ha recordat que “hem començat l’any 2016 assistint a importants fires, com la nostra recent participació a Fitur, on hem traslladat una imatge cohesionada del que signifiquen els valors de la Comunitat Valenciana”.

En aquesta línia, ha explicat que des de la Generalitat “anem a promocionar la Comunitat Valenciana en fires nacionals i internacionals intensificant la professionalització”, alhora que ha subratllat que “l’èmfasi ho anem a situar d’una manera constant en la professionalització de la nostra acció divulgativa i promocional a partir d’ara “.

Com a novetats destacades en l’àmbit nacional, cal subratllar la participació per primera vegada amb un espai propi en certàmens especialitzats en turisme LGBT, com FITUR LGTB a Madrid; en cicloturisme, com Bibebike a Bilbao o València Bike ‘s a València.

Pel que fa a la promoció internacional, a més de l’habitual participació amb un ampli espai propi en alguns dels majors certàmens de món, com la World Travel Market de Londres, la ITB de Berlín, o la MITT de Moscou, cal ressaltar, per una banda, l’increment en la participació en fires que se celebren a mercats emissors que estan experimentant un notable creixement a la Comunitat, com els països escandinaus, Bèlgica, Holanda o el mateix Regne Unit.

Així mateix, l’oferta turística de la Comunitat estarà també present en les majors fires de turisme de negocis com la IMEX de Frankfurt o l’IMEX Amèrica de Las Vegas; les fires més destacades destinades al turisme actiu i al cicloturisme, com la London Bike Show o la Fiets en Wandelbeurs d’Anvers, al producte Premium com la ILTM de Cannes.

Colomer ha destacat que la política de participació en fires turístiques de l’Agència Valenciana del Turisme, està orientada a treballar en tres línies diferents però complementàries. La primera d’elles és la que aposta per continuar promocionant la Comunitat “a les fires generalistes de turisme més importants del món, però d’una manera més calculada” i ha afegit que “a més de participar en les fires generalistes, participarem en fires especialitzades per productes i segments “.

En aquesta línia ha explicat que les fires generalistes “no són el més important amb vista a la segmentació de la demanda” i ha afegit que “hem d’anar a buscar els mercats singulars i especialitzats per traslladar els nostres productes, els nostres valors i també hem de experimentar un camí qualificat cap a la segmentació i cap a l’especialització “.

Així, Colomer ha incidit que un dels objectius prioritaris és “apropar l’oferta especialitzada a un públic amb interessos cada vegada més diversos” i per això, l’Agència Valenciana del Turisme participarà a 27 fires especialitzades en diversos productes, com el turisme actiu i cicloturisme, turisme nàutic i el busseig, el turisme ornitològic, el turisme MICE o d’incentius, congressos i esdeveniments, el turisme “Premium”, el segment LGBT o la connectivitat aèria, entre d’altres.

A més, el responsable de la política turística ha afegit que una altra de les línies d’actuació per a les promocions en què s’està treballant des de l’Agència Valenciana del Turisme “és primar l’agenda de treball, és a dir, incrementar l’espai destinat als professionals i empreses de la Comunitat en les principals cites del sector “.

Per Francesc Colomer, “l’objectiu de les fires és fer negoci i els professionals han de trobar el millor ecosistema per poder tancar operacions comercials que redundin en el benefici de les nostres destinacions”. Per això, ha afegit que “el nou esperit de l’Agència Valenciana del Turisme a les fires serà la vocació d’anar a fer negoci i primar l’aspecte comercial”.

Pla d’acció en el mercat asiàtic

D’altra banda, el secretari autonòmic de Turisme ha assenyalat que la Ruta de la Seda té àmplia repercussió en els mercats orientals “i, per això, anem a sumar l’estratègia de promoció que ja vam realitzar en els mercats consolidats en un pla d’acció en Àsia “.

Així, Francesc Colomer ha manifestat que aquest pla d’acció promocional a Àsia, obrirà nous públics que ajudaran a desestacionalitzar, diversificar l’oferta turística i prestigiar la Comunitat Valenciana “.

Intensificar la promoció interna de la Comunitat Valenciana

Així mateix, Francesc Colomer ha ressaltat que una altra de les línies en què es va a treballar en 2016 és en la intensificació de la promoció de la Comunitat Valenciana entre el mercat de la pròpia Comunitat.

En aquest sentit ha recordat que el mercat valencià “és el nostre principal mercat emissor i aquí anem a accentuar totes les transversalitats del litoral i de l’interior” .En aquesta línia, ha anunciat que a partir de l’estiu “durem a terme accions a la costa de la Comunitat per a promocionar també l’interior “.

Per Francesc Colomer, “la Mediterrània rural té una força enorme per desestacionalitzar i per fer que moltes comarques de l’interior vegin en el turisme una possibilitat de projecte econòmic i de vertebració del territori”. Per això, treballarem en el reforç del mercat interior per crear transversalitats a la Comunitat Valenciana i complementar els nostres productes turístics “, ha dit.