L’alcaldessa de Benicàssim, Susana Marqués ha aconseguit el suport de la major part de les forces polítiques municipals per realitzar dues de les grans obres d’accés al municipi. La propera setmana, al primera edil benicense convocarà la Taula d’Inversions prioritàries, on tots els grups polítics participen per emprendre les grans obres del municipi amb el màxim suport polític.

En els últims dies es va veure aprovat el primer grup d’obres extretes d’aquesta taula d’inversions que s’executaran aquest any a càrrec del superàvit de 2015. Una proposta que ja va comptar amb el suport majoritari de totes les forces polítiques, excepte Ara Benicàssim (marca local de Podem).

A la reunió d’avui, en les comissions informatives, s’ha començat a abordar el futur de la resta d’inversió procedent del superàvit, però d’aquest diàleg, ha sorgit un acord de majors dimensions que ha possibilitat iniciar els tràmits per emprendre dues grans obres de accés al municipi.

Susana Marqués ha manifestat en finalitzar les comissions que “és un veritable orgull veure com els partits polítics del meu municipi som capaços de trobar punts d’acord quan es tracta de les grans infraestructures que significaran el futur de la ciutat. Avui, hem coincidit tots en què cal desbloquejar la millora dels accessos a Benicàssim per la zona sud del municipi amb la prolongació de la CV149 i la construcció d’un pont que salvi el barranc de Farja i permeti un nou accés en direcció al mar des del casc urbà “.

L’alcaldessa ha assenyalat que “aquest acord és important perquè són obres que no es poden executar en un sol any i que, per tant, no poden fer-se amb romanents i cal planificar-les i abordar-les amb visió de futur de ciutat i aquesta és la que hem tingut gairebé la totalitat dels grups polítics “.

Prolongació de la CV-149

La continuació de la nova autovia a Benicàssim, com es coneix la CV149, és un dels punts pendents de la connectivitat i accés al municipi pel sud, ja que permetria el seu enllaç amb Castelló a quatre carrils i sense haver de circular per la nacional 340.

L’obra té una gran envergadura i molts mesos d’execució, a més d’un fort procés administratiu per aconseguir alguns dels terrenys que es necessiten per desenvolupar-la. Per això els grups polítics han acordat iniciar aquests tràmits més burocràtics al llarg d’aquest 2016.

A més, també caldrà actualitzar el projecte constructiu d’execució del traçat.

Susana Marqués ha avançat que “es tracta d’una obra que pot arribar a suposar una inversió de prop d’1 milió d’euros i és una de les grans obres que el municipi té pendent i que ara, amb l’acord de tots pot ser una realitat en pocs anys, però un avenç molt important per als veïns i visitants “.

Pont de la Farja-carrer Romerets

L’altra gran obra consensuada avui pels grups polítics és la gestió d’una via d’accés pel sud del municipi. Seria un vial que partiria del nus d’enllaç de l’avinguda Castelló amb les N-340 (la rotonda de la clau), i que enllaçaria amb el carrer Romerets salvant amb un pont al barranc de Farja.

Aquesta obra permetria un accés fàcil i ràpid de connexió poble-platja i possibilitaria l’eliminació del pas baix que ara uneix el poble amb el carrer Romerets i que és un punt negre en època de pluges.

Susana Marqués ha informat que “entre els grups polítics hem quedat que aquest any ho farem servir per a contractar la redacció del projecte de l’obra, amb un cost aproximat de 50.000 euros i que l’any que es procediria a la licitació de l’execució de l’obra que també tindrà un termini llarg de desenvolupament i una inversió superior al mig milió d’euros “.

L’alcaldessa ha destacat que “és una obra complicada ja que necessita un permís especial de la Confederació Hidrogràfica i la resolució de l’enllaç entre els vials i solució de mobilitat de la zona”.