Les Jornades de Sabors Tradicionals celebrades a Borriana durant el passat mes han suposat un impacte tan econòmic com de promoció i difusió de la imatge de la ciutat que el regidor de l’àrea organitzadora, Santiago Zorío, ha qualificat com a “molt positiu tant per als establiments que es van animar a participar com per a la imatge de la ciutat i de la marca “Coents de Borriana” que en aquesta ocasió ha sigut el producte estrella de les jornades”.

Una vegada analitzades les xifres i dades a través de l’Oficina de Turisme Municipal, l’impacte econòmic total pels restaurants i establiments participants s’ha elevat fins els 15.684,50 euros, i tenint en compte que el preu mitjà dels menús era de 19 euros, “les xifres són fins i tot superiors al que esperàvem abans de començar les Jornades, el que és un reflex perfecte tant del treball realitzat pels restauradors a l’hora de dissenyar els menús, com de la devoció que tant els veïns i veïnes de Borriana com els visitants tenen per un producte tan especial com el Coent de Borriana”, tal i com ha manifestat Zorío.

Cal recordar que les Jornades de Sabors Tradicionals s’encetaren el passat 2015 amb una primera edició dedicada al Suquet de Peix i els productes marins procedents de la Llotja de Borriana. En aquesta segona edició celebrada en 2016, la regidoria de Turisme va apostar per un dels productes més identificatius de la ciutat, com són els coents. “Tot i que poguera parèixer més difícil elaborar menús complets amb el coent com a protagonista, els restauradors han treballat dur per oferir plats molt elaborats i amb un resultat final exquisit, que n’acaben sent la causa de la més que positiva resposta per part dels clients que tiren provar el menú de les Jornades”.

Els restaurants i establiments participants en aquesta darrera edició han estat l’Arroseria Tapería Casa Ramón, la Pizzeria Pinocchio, el Restaurante Náutico, Rita & Pepe, Scala Restaurant i La Cabanenca, que han pogut comprobar com en els darrers mesos el coent de Borriana ha viscut tota una revolució pel que fa al seu coneixement i venda més enllà de la ciutat de Borriana. Després que el Consell atorgara la distinció CV de producte de qualitat i artesanal, i del pas dels productors borrianencs per la darrera Gastrónoma celebrada a la Fira de València, la regidoria de Turisme va decidir que era el producte perfecte per a es Jornades d’aquest any. I les xifres, amb un total de més de 800 menús servits demostren que la decisió “ha sigut més que encertada, i que en poc de temps, hem aconseguit situar el coent i la imatge de Borriana en el lloc que li correspon tant pel que fa a la distribució com en l’augment de vendes del producte”, com ha conclòs el mateix Zorío.