L’Ajuntament de Castelló impulsa una campanya global de dinamització per potenciar la seva imatge com a ciutat comercial, gastronòmica i cultural. La campanya fusiona el nom de la ciutat, Castelló, i l’admiració oh! per crear el lema # Castellóh !, que simbolitza l’expressió produïda en anar de compres per Castelló, gaudir de la seva gastronomia, de la seva cultura i del clima de la ciutat. “Volem difondre el valor afegit dels comerços de proximitat, de l’àmplia oferta de la gastronomia local i el paper de la cultura com a motor de dinamització, però també reivindicar el nostre paper com a ciutat acollidora per a qui ens visita”, segons ha explicat l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco.

La iniciativa ha estat impulsada per la regidora de Comerç, Patricia Porta, arran d’algunes dels suggeriments presentats en el Consell Municipal de Comerç però compta també amb la col·laboració de Sostenibilitat Ambiental i Cultura, dirigides per les regidores Sara Usó i Verònica Ruiz, que han acompanyat avui a l’alcaldessa durant l’acte de presentació que s’ha celebrat a la Puerta del Sol.

La campanya, que romandrà activa del 6 al 29 de maig, consisteix en sis intervencions urbanes amb el lema # Castellóh! elaborat amb lletres corpòries el seu interior està cobert de molsa i que s’han ubicat a la Puerta del Sol, la plaça Na Violant, el carrer Sant Roc (Forn del Pla); la plaça Botànic Calduch, al carrer Pintor Oliet (plaça davant de l’estació de trens) ia la plaça del Casal Jove del Grau. A més, aquests tòtems, de dos metres d’alt per tres d’ample, incorporen a la part posterior un resum de la programació municipal que, des de diferents regidories, converteixen Castelló en l’escenari d’un centenar d’activitats aquest mes de maig.

“Aquestes intervencions s’han complementat amb ornaments florals naturals pel que, en conjunt, permeten gaudir de sis jardins efímers primaverals seguint la idea ja impulsada en la campanya nadalenca per la Regidoria de Sostenibilitat Ambiental”, ha apuntat l’alcaldessa. Un cop conclosa la campanya, les plantes naturals utilitzades es replantaran en jardins i zones verdes de la ciutat com ja es va fer per Nadal.

També s’han elaborat suports complementaris com cartells, una lona de grans dimensions a la plaça Major, que mantindrà durant el mes de maig l’adorn floral que va lluir per les festes patronals de la Mare de Déu del Lledó, vinils i difusió en mitjans locals, comarcals i provincials.

Castelló ha fet coincidir el llançament de la campanya amb un mes com a maig en el qual l’activitat cultural es multiplica i s’enriqueix amb les aportacions d’altres regidories com a Festes, Esports, Joventut, Turisme, Sostenibilitat Ambiental o Consum. “Tenim per davant 21 dies en què Castelló es converteix en l’escenari de gairebé un centenar d’activitats, la majoria de les quals es gaudeixen al carrer, i confiem que la ciutat desperti la capacitat de sorpresa entre els visitants, per la oferta comercial, gastronòmica i cultural i per un clima tan privilegiat com el que tenim per gaudir de carrers i places “.

En aquest sentit, Marco ha destacat que Castelló compta amb una oferta de més de 1.000 comerços de proximitat, més de mil espais gastronòmics per gaudir de la cuina local i gairebé un centenar d’activitats durant els propers 21 dies per “recuperar el pols com a ciutat activa, oberta, diversa i atractiva “.

# Castellóh destaca pel seu caràcter global, ja que potencia la imatge de la ciutat d’una manera integral; transversal, perquè suma a diferents regidories, i duradora, ja que es perllonga durant tres setmanes amb l’objectiu d’esdevenir un focus de dinamització.