El vicealcalde i regidor de Modernització, Enric Nomdedéu, i el regidor d’Ordenació del Territori i Mobilitat, Rafa Simó, han presentat aquest matí la nova aplicació mòbil (app) del Servei de Manteniment de la Ciutat (SMC).

A través d’aquesta millora, els ciutadans i ciutadanes de Castelló tindran una eina mitjançant la qual comunicar a l’Ajuntament les incidències o deficiències que puguin existir en la ciutat de manera ràpida, eficaç i només amb un telèfon mòbil.

Aquesta aplicació, desenvolupada per l’empresa SIG-O Gestió, i que està disponible per a la descàrrega tant des d’Android com des de iOS, permet que un usuari en detectar, per exemple, una paperera trencada li pugui fer una foto a la mateixa i enviar-la a través de l’aplicació al servei de l’SMC. L’aplicació funciona amb geolocalització, de manera que la identificació de la situació geogràfica de la incidència és molt més ràpida i fàcil, sense necessitat d’haver de donar massa detalls per part de l’usuari. Una vegada rebuda aquesta incidència, des de la intranet de l’aplicació dels tècnics de l’Ajuntament poden derivar-la a l’àrea i operaris encarregats de solucionar la problemàtica.

A més, l’aplicació permet que l’usuari sigui notificat en tot moment d’en quin estat es troba la seva petició i, fins i tot, rebre una foto amb la incidència solucionada.

Sobre això, el vicealcalde ha manifestat que “mitjançant aquesta aplicació el que hem fet ha estat modernitzar el servei de SMC, que ara compleix 10 anys d’activitat i que sempre ha funcionat molt bé, aprofitant les eines que tenim avui en dia per posar en marxa el SMC del segle XXI “.

“És una eina que estem convençuts donarà molt bon servei, perquè permet que una cosa que ja funcionava molt bé, sigui ara més àgil i fàcil d’utilitzar per a la ciutadania. A més, gràcies a la geolocalització de l’aplicació, tindrem un flux de dades que ens permetran fer anàlisis més profunds i intel·ligents de la ciutat i del seu dia a dia i millorar el servei que se li ofereix a la ciutadania de Castelló “, ha destacat Nomdedéu.

Per la seva banda, el regidor Rafa Simó ha ressaltat que “amb aquesta aplicació cobrim una doble necessitat. D’una banda la que tenia el ciutadà d’oferir una millor informació quan veia una incidència a la ciutat i d’altra banda facilitar la feina tant dels tècnics municipals com de les empreses que treballen dins de l’SMC “.

Simó ha recordat que al Servei de Manteniment de la Ciutat estan implicades més de 25 empreses i més de 600 persones treballant i es tracta d’un servei que s’encarrega de de la via pública, dels parcs, dels jardins, de les fonts , de la neteja, en definitiva del funcionament de tota la ciutat. Aquesta aplicació també facilita el treball del grup de vuit inspectors de l’Ajuntament, que es dediquen a revisar i detectar deficiències en la ciutat “.

Finalment, l’edil d’Ordenació del Territori també ha posat èmfasi en la importància de la geolocalització de les demandes a través de l’app, “que ens permet obtenir informació que després podem utilitzar per conèixer el nivell de deteriorament dels serveis de la ciutat o el temps que es triga a reparar les incidències emeses. Amb aquesta informació és més fàcil després poder prendre decisions. Com més informació tinguem, més difícil serà equivocar-nos en les decisions que prenguem en el futur “.

L’aplicació ha tingut un cost de 5.000 € i comporta un manteniment de 3.000 € anuals. A més, l’eina es pot descarregar ja des de la app Store d’iOS i la Play Store d’Android fent la cerca ‘Castelló SMC’ o des del web municipal, a l’enllaç http://smc.castello.es, des d’on també hi la possibilitat d’utilitzar la versió d’escriptori.