Castelló promociona a Fitur 2016 alguns dels seus valors més turístics com l’excel·lència de les platges, la qualitat de la gastronomia, les festes o els esdeveniments esportius.

L’ajuntament presentarà a la fira de turisme les Festes de la Magdalena 2016, el II Congrés de Gastronomia & Vi “Castelló és més”, la nova pàgina web del Patronat Municipal de Turisme, el pla integral de millores que s’està realitzant en les platges de la localitat i els esdeveniments esportius que acollirà la ciutat durant tot l’any, amb la Volta Ciclista a Espanya com a màxim exponent.

Una de les principals novetats que ha preparat l’ajuntament per Fitur 2016 és una recreació de la Romeria de la Magdalena per acompanyar a l’acte de presentació de la programació de les Festes de la Magdalena 2016, que tindrà lloc el dimecres 20 de gener al matí . En aquesta recreació participaran, per primera vegada, més de 50 persones: les reines de les festes amb els seus corresponents talls, padrines i presidents de gaiates, i representants de la Junta de Festes. A l’acte es presentarà el cartell, la programació i la polsera de la Magdalena.

L’alcaldessa, Amparo Marco, ha explicat que l’objectiu és “aprofitar l’aparador que suposa Fitur per impulsar el caràcter internacional de les nostres festes i atraure el major nombre possible de visitants”. En aquest sentit, ha destacat que per al Govern Local de Castelló és “una prioritat donar suport a les festes tradicionals de la nostra ciutat per augmentar la seva projecció, atraure un major nombre de turistes i incrementar el seu impacte econòmic, contribuint també a la generació d’ocupació” . Platges, gastronomia i esport
Altres de les principals bases que la localitat vendrà a Fitur és la seva combinació de platges i oferta gastronòmica. La capital de la Plana compta amb més de 4 quilòmetres de platges d’una excel·lent qualitat, tal com certifiquen tres banderes blaves, la bandera Q de qualitat, segell d’excel·lència que concedeix l’Institut per a la Qualitat Turística Espanyola (ICTE), i la distinció de Qualitur. Així mateix, la capital de la Plana s’està convertint en un referent gastronòmic per la qualitat i varietat dels seus establiments i per concentrar amb dos centres formatius pioners en aquest àmbit com són l’Escola d’Hostaleria i Turisme del Grau o el Centre Universitari de Gastronomia (Gasma).

Finalment, Castelló també presentarà a la fira tota la programació d’esdeveniments esportius que acollirà la ciutat durant 2016 amb la Volta Ciclista a Espanya com a màxim exponent, ja que aquest any romandrà tres dies a Castelló, del 5 al 7 de setembre, amb el desenvolupament de dues etapes esportives i una jornada descans. En aquest sentit, Marco ha indicat que “l’Ajuntament de Castelló vol aprofitar aquest esdeveniment esportiu de primera magnitud que, a més, té importants repercussions econòmiques per a la ciutat”.

Per finalitzar, l’alcaldessa ha explicat que l’ajuntament aprofitarà FITUR per presentar a touroperadors, empresaris i periodistes la variada oferta turística de la nostra ciutat. “Esdeveniments com aquesta Fira Internacional de Turisme són l’aparador ideal per donar a conèixer tots els atractius de la ciutat de Castelló, és una finestra per promocionar els nostres valors i la potencialitat d’una ciutat que vol fer del turisme un dels seus grans eixos econòmics” .

Nou Pla Estratègic de Turisme
En aquest sentit, cal recordar que el nou Govern Local ha iniciat la redacció del primer Pla Estratègic de Turisme de la ciutat de Castelló amb l’objectiu d’establir un nou model de destinació turística en l’horitzó 2020. Es tracta d’un pla que servirà per dinamitzar, potenciar i modernitzar l’activitat turística de la ciutat amb una perspectiva integral que relacioni els aspectes econòmics, socials, culturals i mediambientals. El desenvolupament i la redacció definitiva d’aquest plab es farà amb la participació ciutadana, del sector privat i dels agents econòmics i socials