Castelló ha estrenat la seva presència a Fitur, la fira internacional de Turisme que s’ha inaugurat avui a Madrid, amb un èxit rotund gràcies a la vistositat de la recreació de la Romeria de la Magdalena, que ha atret l’atenció de nombrosos assistents ia mitjans de comunicació nacionals. L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha agraït a la delegació del món de la festa que s’ha desplaçat fins a Madrid per fer possible que Castelló i les seves festes fundacionals “s’hagin pogut recrear en aquesta finestra oberta a la resta d’Espanya i del Món que és Fitur per mostrar les nostres tradicions, la nostra cultura i com sabem fer les coses a Castelló “.

L’alcaldessa, a la qual acompanyaven la regidora de Festes, Sara Usó; la de Turisme, Patricia Porta, i el president de la Junta de Festes, Juanvi Bellido, ha insistit que des de l’Ajuntament Castelló es pretén “promocionar les festes com un dels elements fonamentals per atreure turisme a la ciutat perquè el turisme és clau per posar en marxa la roda de l’economia, generar llocs de treball i sortir de la crisi sense deixar ningú pel camí “.

La recreació de la Romeria ha estat possible gràcies a la implicació del món de la festa ja que ha comptat amb una delegació de més de 50 persones: les reines de les festes amb els seus corresponents talls, padrines i presidents de gaiates, i representants de la Junta de Festes a més de dolçainers i tabaleters. “He d’agrair a la Junta de Festes, a totes les gaiates, a les reines de les festes ia les seues corts d’honor que avui estiguin a Fitur vestides de castelloneres i fent aquesta Romeria tan tradicional a les festes de Castelló, que reuneix cada any a més de 100.000 castellonencs i visitants d’altres poblacions de la província de Castelló i de la Comunitat Valenciana però que ara volem que també vingui més gent de la resta d’Espanya “, ha apuntat Marc.

La presència de la delegació castellonenca ha atret l’atenció de desenes de persones que s’han acostat a fer-se fotos amb les reines, dames i padrines i s’han interessat per les festes. A més, també s’han repartit 2.000 exemplars amb l’avanç del programa, una de les demandes que s’havien detectat en les edicions precedents, 1.000 cintes verdes, 1.000 rotllos, polseres i postals. L’acte també ha servit per presentar el cartell, la programació i la polsera de la Magdalena.