La Junta de Govern de l’Ajuntament de Castelló ha aprovat les bases per treure a concurs públic l’adjudicació dels vuit fondes, fires i mercats tradicionals que s’instal·laran durant les Festes de la Magdalena 2017 per tota la ciutat de Castelló. Així ho han explicat el regidor de Gestió Municipal i portaveu adjunt del govern, Antonio Lorenzo, i la regidora de Festes, Sara Usó, que han estat acompanyats pel gerent del Patronat de Festes, Vicent Montolio.

Sara Usó ha detallat les instal·lacions que surten a concurs: la Fonda de Degustació de Tapes i Cerveses, amb un cànon de 15.000 euros, que se celebrarà, com és tradicional, a la plaça Espanya; el Mercat Artesanal, canvia la seva ubicació a l’antic recinte de fires i mercats, al costat de l’avinguda del Mar, amb un cànon de 25.000 euros; la Fira de Cervesa Internacional, que s’ubicarà al costat del recinte de concerts, concretament al carrer Joan Pau II, amb un cànon mínim de 25.000 euros; la Fonda de temàtica vinícola, que surt a concurs per un cànon de 10.000 euros i es farà al bulevard Blasco Ibáñez, entre els carrers Rafalafena i Gonzalo Port Mesquita; la Fira Food Trucks, que enguany tindrà lloc a la plaça Bisbe Pont i Gol, amb un cànon de 3.000 euros; la Fira de temàtica taurina, que un any més s’instal·larà davant de la plaça de Bous, té un cànon de 5.000 euros; la Fira de la Cervesa Artesanal, que tindrà lloc a l’esplanada situada davant del Palau de la Festa, amb un cànon de 3.000 euros; i la Fonda de temàtica asturiana, que continuarà a la plaça Tetuan XIV, i que es licita per un import mínim de 3.000 euros.

La regidora de Festes ha afirmat que es tracta d ‘ “una nova forma de fer les coses. Estem davant d’una explotació econòmica del domini públic i per això es deu a treure a concurrència pública perquè totes les empreses i entitats tinguin les mateixes oportunitats de presentar-se a l’organització d’aquests esdeveniments. Aquesta és la forma en què està treballant el Govern Local i així continuarem, per garantir la màxima transparència “.

En el mateix sentit, Antonio Lorenzo ha explicat que amb aquestes licitacions públiques, “avancem en un dels objectius del Govern Local: canviem de forma substancial els processos de gestió de festes i ens allunyem cada vegada més de la forma en què s’han gestionat les nostres festes durant anys. Amb aquesta mesura aconseguim una gestió més transparent i que garanteixi la igualtat d’oportunitats, d’una forma d’acord a la resta de la tramitació que es realitza a l’ajuntament “.

Per finalitzar, Sara Usó ha posat èmfasi que, a més del criteri econòmic, els tècnics municipals valoraran el projecte d’activitats complementàries que presenti cada entitat; l’ambientació i decoració de les diferents fires, mercats i fondes; el pla de difusió i comunicació que es faci dels mateixos, i, en el cas de la fira de la tapa i la cervesa, la fonda del vi, la fira de cervesa artesanal i el mercat artesanal, també es valorarà la presència d’empresaris i productes locals. Per la seva banda, el gerent del Patronat, ha indicat que la setmana que de publicaran aquestes licitacions amb la intenció que es puguin adjudicar en el termini d’un mes des de la publicació, aproximadament