L’Ajuntament de la Vall d’Uixó ha presentat aquest matí els resultats de la seua presència en Fitur 2016. Entre el més destacat està la signatura d’un contracte amb Exigrup pel qual des de hui fins al 4 de febrer visitaran les Coves de Sant Josep 4.000 persones.

El conseller delegat d’Emsevall, Jorge García, ha afirmat que aquesta és “la demostració que a Fitur hem anat a treballar i que la repercussió és real”.

A més, s’ha acordat la creació de noves visites exclusives per a la naviliera Royal Caribbean i s’han fet nous clients, com l’Associació de Turisme Italià a Espanya (ATIS) i Golden Gulf BCN. Segons García, són resultats mesurables, “perquè quan es gasten recursos de l’Ajuntament cal aconseguir una tornada real de la inversió”.

També s’han mantingut contactes per a la creació de sinergies amb l’Oceanogràfic de València, Morella i municipis del sud de Castelló i el nord de València, a més de potenciar la relació amb els hotels de la província, especialment de Peníscola, Orpesa o Benicàssim, perquè oferisquen i recomanen el riu subterrani entre les seues excursions.

En aquest sentit, l’alcaldessa, Tania Baños, ha remarcat que s’ha apostat “per l’austeritat i l’eficiència a l’hora de gastar els diners de tots els vallers i valleres” i per la transparència, “perquè eixa és la nostra manera d’entendre la política, fent públic el que hem gastat i els resultats que hem aconseguit gràcies al bon treball”.

Enguany l’actual equip de govern ha gastat 2.300 euros per a desplaçar a 23 persones fins a Fitur, mentre que l’any passat l’anterior equip de govern va gastar 2.600 euros en tres persones. El regidor de Turisme, Jordi Julià, ha destacat que “amb molta més presència hem gastat menys”.

En els 2.300 euros que s’han gastat en aquesta edició està inclòs l’autobús en el qual van viatjar els treballadors dels Coves de Sant Josep, que per primera vegada han visitat Fitur. “Volíem donar-los la importància que mereixen, motivar-los i implicar-los en aquest nou projecte, perquè ells són els qui estan 45 minuts amb els turistes i la imatge que donen del riu subterrani és fonamental”, ha afegit Baños.

Julià ha recordat que els empleats del paratge van ser els encarregats de cuinar un empedrao en la zona de showcooking de Fitur. A més, dos d’ells també han estat a càrrec de la visita immersiva durant el cap de setmana, en el qual milers de persones s’han provat les ulleres per a veure en 3D l’interior de les grutes.

Tant Baños com Julià han coincidit en la importància de “treballar conjuntament amb altres municipis i entitats, perquè junts som més forts i aconseguim arribar més lluny”. Per aquest motiu l’alcaldessa ha mostrat la necessitat de “repensar el funcionament i l’organització del Patronat de Turisme, perquè en l’estand de la província s’ha donat el protagonisme als municipis en els quals governa el PP”.

“Tenim una diputada provincial de la Vall d’Uixó que no defensa els interessos de la seua ciutat, ni amb gestos tan senzills com difondre el nou espot de les Coves de Sant Josep, que ni Vicente-Ruiz ni el diputat nacional i portaveu del PP local, Óscar Clavell, han compartit, perquè l’amor per la seua pàtria acaba on comença la seua butaca política”, ha assegurat Baños.

Aquest nou espot de les Coves de Sant Josep, que també s’ha projectat en Fitur, ha comptat amb un pressupost de 900 euros i amb ell s’ha aconseguit arribar a 130.000 persones, s’ha reproduït 42.500 vegades, s’ha compartit en 2.500 ocasions i ha rebut més d’1.000 likes. El conseller delegat d’Emsevall ha indicat que es tracta de “un autèntic fenomen viral, perquè fins ara mai s’havien aconseguit aquestes xifres”.