L’Ajuntament de l’Alcora, a través de la regidoria de Serveis Socials, ha posat en marxa un servei gratuït de mediació veïnal amb l’objectiu de resoldre conflictes quotidians entre veïns de forma pacífica. Conflictes que poden ser generats per sorolls, olors, molèsties per obres, animals domèstics, etc.

La iniciativa es durà a terme des de la Unitat de Mediació Policial de la Policia Local, coordinada per l’agent Marta Ferreira, que escoltarà els implicats i mediarà perquè arribin a un acord satisfactori per a totes les parts. Un acord que es realitzarà per escrit.

Les persones interessades hauran de presentar una sol·licitud a l’Ajuntament, que es registrarà d’entrada, i a partir d’aquí s’iniciarà tot el procediment. Totes les sol·licituds, per tant, quedaran registrades.

L’alcalde, Víctor Garcia, destaca que aquest iniciativa “pionera a Alcora” servirà per “afavorir una bona convivència entre les veïnes i veïns”.

A més, “el servei de mediació s’estableix com a pas previ i amistós a la presentació d’una demanda, per la que s’ofereix a la ciutadania una via alternativa a la judicial per resoldre conflictes, que també els permetrà estalviar temps i diners”.

Cal destacar que és un procés voluntari, en el que s’escolta a totes les parts per igual, en el qual es garanteix la imparcialitat i són les persones implicades les que prenen la decisió de com resoldre les seves diferències.