L’Ajuntament de Morella pretén augmentar l’accessibilitat a l’edifici consistorial aquest 2017. Aquesta intervenció té la finalitat de fer més fàcil físicament l’accés a l’edifici i oferir els serveis d’una forma més eficient. La reorganització es realitzarà a través d’obres que començaran durant les properes setmanes.

L’ajuntament de Morella és un edifici del segle XV, per la qual cosa, hi ha dificultats per accedir a algunes de les zones del consistori i a alguns serveis. A més, l’ajuntament de Morella té molt ús durant tot l’any. Dins el mateix hi ha la policia local, els serveis socials o sales d’exposició i conferències amb activitat permanent. A més, a l’est també es presten altres serveis com el de notaria i registre, on alguns espais dificulten l’accés a gent gran o amb mobilitat reduïda. Els tècnics estan treballant per buscar la millor solució per “fer l’ajuntament més accessible preservant el caràcter històric que té”, com apuntava l’alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés.

Aquesta remodelació entra dins el Pla Municipal d’Accessibilitat aprovat fa uns anys. Les obres comencen en les pròximes setmanes, en les quals, la primera fase afecta la part de les oficines i el Saló de Plens. Dins d’aquest espai s’inclou, als serveis que hi ha, una oficina PROP d’atenció al ciutadà. Segons destaca Ripollés, “és un projecte costós i important per a Morella, però també necessari en un dels edificis més importants de la localitat pel seu ús i valor patrimonial. A més, facilita posar en funcionament el nou servei de l’oficina PROP a Morella com més aviat millor “.

Nova oficina PROP

La nova oficina PROP d’atenció al ciutadà vol facilitar tràmits i evitar desplaçaments als veïns de Morella i lss comarques més properes. Aquesta notícia va ser anunciada pel conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, Manuel Alcaraz, després de la reunió mantinguda amb l’alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés, el setembre passat. A la reunió van posar en comú temes d’interès per a tots dos departaments. La Conselleria de Transparència i l’Ajuntament treballaran de forma coordinada per iniciar els tràmits que facilitin la instal·lació del punt d’atenció ciutadana que prestarà servei directe a 30.000 ciutadans de diferents comarques. D’una banda, el Consell facilitarà els serveis tècnics, personal i de formació, mentre que el consistori proporcionarà l’espai físic necessari que possibilitarà la implantació de l’oficina.