L’alcaldessa de Borriana, Mª Josep Safont, ha lamentat les molèsties que les obres de construcció del carril cicle-per als vianants de la carretera del Grau puguen estar ocasionant als veïns i veïnes, però ha assegurat que són “necessàries i prioritàries” i encara que comprén i accepta les queixes, ha sol·licitat a la ciutadania “paciència” perquè podran gaudir de “els seus beneficis quant a mobilitat i seguretat ciutadana, com ja va succeir en el vial del Port”.

Safont ha reconegut les dificultats que ocasionen aquestes obres en aquestes dates, però ha indicat que en tractar-se d’una iniciativa dins de l’estratègia EDUSI finançada pels fons *FEDER, l’obra “ha d’estar acabada abans de finals de novembre, per la qual cosa no es podien endarrerir les obres per a després de l’estiu”.

Respecte a l’inici de les obres, segons ha assenyalat l’alcaldessa, s’ha hagut de realitzar a mitjan maig perquè malgrat que els plecs per a la licitació de les obres estaven llestos a la fi de 2018, i al març de 2019 ja estaven adjudicades les obres, no es van poder començar fins a disposar dels terrenys, és a dir, quan es van signar les expropiacions al maig.

Sobre aquest tema ha precisat que no podia executar-se el nou vial “abans que estiguera el PGOU modificat ni el projecte de construcció, que culmina al maig de 2019”.

La primera edil ha assegurat que aquesta obra suposa connectar per a les persones “de manera efectiva i racional” el nucli urbà amb el Grau i suposarà, al seu judici, “millorar la seguretat i la tranquil·litat tant per a totes les persones que van caminant com per a la circulació dels vehicles”.

Cal recordar el projecte forma part de les catalogades com a Mobilitat urbana sostenible, dins de l’estratègia *EDUSI finançada pels fons *FEDER al 50 per cent i significa que l’Ajuntament eixamplarà el tram de 1,2 quilòmetres de l’actual calçada, per a incorporar la zona destinada a les bicicletes i als vianants, similar al que ja es va fer en el vial del Port, al començament de la passada legislatura.

El cost total de l’obra ascendeix a 769.730,40 euros i tindrà una part d’1.8 m. per a vianants i 2 m. per a ciclistes, i una separació “verda” de 0,9 m. en la qual es plantaren romer i xiprers.

Si bé la major part del traçat discorrerà per l’esquerra com a prolongació del carril bici i vorera ja existents fins al camí l’Ermita de la Misericòrdia, es dona la circumstància que en el grau, el carril bici existent se situa a la dreta de la calçada, obligant a creuar la calçada a l’altura de l’entrada de l’ermita. A partir d’aquest punt el carril bici es passa al marge sud fins a connectar amb l’existent en l’av. Vicente la Canyada Blanch i té una longitud de 189,71 m i una amplària mitjana de 2,20 m, mentre que el passeig per als vianants contínua a nivell fins al final pel marge nord de la carretera.