La Diputació de Castelló consolida el seu respatler a l’Arenal Sound com a gran plataforma de difusió turística en patrocinar el festival amb 165.000 euros com a adjudicatari de la convocatòria de contractes de patrocini reglats als quatre grans festivals musicals de la província de Castelló que formen part de la iniciativa ‘Castelló terra de festivals’. L’Arenal Sound percep el màxim patrocini de la inversió provincial de 500.000 euros en aquesta campanya, d’acord al fet que és el que més assistents acredita, amb la venda de més de 40.000 entrades per dia.

El president de la Diputació, Javier Moliner, ha destacat hui en la roda de premsa oficial del festival l’enorme potencial que té aquest macroevento “com a gran plataforma turística, per a fidelizar especialment al turista nacional. Apostar pels festivals ha sigut i és una de les nostres inversions més rendibles, perquè com comprovem aquests dies amb l’Arenal Sound es converteixen en la millor porta d’entrada a desenes de milers de persones que descobreixen aquesta terra única i repeteixen. Estic convençut que molts dels sounders de hui són els turistes de Castelló del futur, i continuarem sent copartícipes d’això, engrandint a més el sentiment d’orgull de pertinença a aquesta terra en la qual passen coses bones”.

En aqueix sentit, Moliner ha assegurat que la implicació del Govern Provincial va més enllà de les bones intencions. “Som aliats dels ajuntaments i de les empreses organitzadores valentes i solvents que duen a terme aquests esdeveniments que són, sens dubte, grans plataformes per a donar a conéixer la nostra terra”.

És per això que Moliner ha posat l’accent que “des del Govern Provincial treballem perquè els sounders que coneguen la província per l’Arenal ens deixen amb un fins ara i tornen la resta de l’any”.

Cal tindre en compte que el patrocini turístic que fa la Diputació a l’Arenal Sound es correspon amb l’esforç que ha fet el Govern Provincial per imprimir en aqueixos contractes criteris objectius per a distribuir-los i que repercutisquen en major dinamisme econòmic en els municipis. Un impacte, el del turisme de festivals, que està estimat en prop de 60 milions d’euros per al sector turístic i de serveis dels municipis on se celebren i el seu entorn d’influència a la província de Castelló. Quant a ocupació, està estimat que els grans festivals contribueixen a generar 2.000 llocs de treball directes.

Hui es reforça el servei de bombers
El suport de la Diputació als festivals també es constata amb l’important dispositiu de bombers que ha destinat a l’Arenal Sound. Des de hui i fins al diumenge el dispositiu es reforça amb una segona fase de treball que contempla una dotació fixa de bombers en la zona d’acampada, amb un vehicle i un total de 24 efectius (entre els quatre dies), i una dotació en la zona de concerts amb dos vehicles i un total de 20 efectius. A més, es disposa en la zona del lloc de comandament preventiu d’un camió nodrissa amb 30.000 litres d’aigua.

‘Castelló Tierra de Festivales’

La prioritat impresa per la Diputació pel turisme de festivals amb ‘Castellón tierra de festivales’ va més enllà dels 500.000 euros d’inversió en els patrocinis turístics. Així, la Diputació està promocionant aquest producte en fires turístiques per tot el món durant tot l’any per a optimitzar aqueix posicionament de lideratge en la celebració de festivals a Europa que tant benefici genera a la marca turística internacional de la província, Castelló Spain.

Aqueixa promoció, al costat d’accions directes realitzades en els festivals tanca una completa estratègia a favor del màxim rendiment econòmic d’aquests macroeventos al servei de l’ocupació i el dinamisme de la província de Castelló.