Les aerolínies de baix cost, conegudes com de baix cost, van transportar a la Comunitat Valenciana durant el passat mes d’abril més de 500.000 passatgers internacionals, fet que suposa un creixement del 11,3% respecte al mateix mes de l’any anterior.

Així es desprèn de les dades publicades avui pel Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme sobre l’entrada de passatgers en companyies aèries de baix cost durant el mes d’abril i acumulat 2016.

Les dades mostren que la Comunitat Valenciana va ser a l’abril la tercera destinació espanyol quant a volum d’entrades de passatgers estrangers en companyies low cost, amb una quota del 14,9%, per darrere de Catalunya i Andalusia.

L’aeroport d’Alacant-Elx va rebre el 75,5% del total d’arribades a la Comunitat per aquesta via, amb un total de 377.730 passatgers que van aterrar en vols de baix cost durant el passat mes d’abril, fet que suposa una pujada de l’11 , 6% respecte a l’abril de 2015. per la seva banda, l’aeroport de València va rebre el mes passat 122.276 passatgers internacionals per aerolínies de baix cost, un 24,5% més interanual.

Per mercats d’origen, cal destacar que el britànic se situa com el principal mercat, amb el 42,4% del total en companyies de baix cost. A més distància es van situar Alemanya i Països Baixos, amb pesos respectius del 9% i 9,1%. Cal destacar que tots ells van augmentar les xifres respecte al mateix mes de l’any passat.

Dades acumulades gener-abril 2016

Durant els primers quatre mesos de 2016 Comunitat Valenciana ha rebut 1.477.164 passatgers internacionals d’aerolínies de baix cost, fet que suposa una pujada del 19,5% respecte al mateix període de l’any anterior.

En el període gener-març l’aeroport d’Alacant-Elx, que va rebre el 74,8% de les arribades a la Comunitat Valenciana, va aconseguir 1.104.506 passatgers, un 20,7% més que en el mateix període de 2015.

Per la seva banda, l’aeroport de València va rebre fins al mes passat, 377.730 passatgers estrangers arribats de companyies de baix cost, xifra que suposa un increment del 16,1% interanual.

En aquest període, Regne Unit va ser el principal mercat, ja que va emetre el 41,4% dels passatgers de companyies de baix cost. A més distància es van situar Itàlia i Països Baixos, amb pesos respectius del 10,4% i 9,3%. Tots aquests països van mostrar augments interanuals importants, en concret els turistes procedents del Regne Unit van augmentar un 16,9% en aquest període, els de Itàlia un 16,8% i els de Països Baixos un 11,5%. A més destaquen els increments d’Alemanya (+ 51,1%), Dinamarca (+ 58,4%), Irlanda (+ 31,3%) i França (25,4%).