La marca de la Diputació de Castelló, Castellón Ruta de Sabor, conclou hui les festes de la Magdalena més gastronòmiques dels últims anys que han tingut més consum dels productes autòctons de la província en els espais gastronòmics de referència en les festes. L’excel·lent acollida que ha tingut la gastronomia de la província en les desenes de milers d’assistents a les principals fires i hostals de les festes ha potenciat el consum dels productes autòctons, i amb això també el coneixement per part dels castellonencs de productes i marques de la província.

Així ho ha explicat el diputat de Desensenvolupament Rural, Pablo Roig, qui ha assegurat que “si bé és cert que l’efecte econòmic directe de venda de productes de Castelló és important, també ho és l’efecte de difusió que s’està produint amb més coneixement de productes i marques de la província. Volem convertir els castellonencs en els millors ambaixadors dels productes de Castelló, i per a aconseguir-ho el primer és que coneguen la varietat i la qualitat de productes que oferixen les empreses de la nostra província, quelcom que poden comprovar en les casetes que Castelló Ruta de Sabor té en el Mesó del Vi i en la Fira de la Tapa i la Cervessa“.

Roig ha explicat que “la marca Castelló Ruta de Sabor no sols és una garantia de procedència, sinó també de qualitat. Amb això, estem generant l’oportunitat que les empreses de Castelló venguen i donen a conéixer els seus productes entre les milers de persones que estos dies disfruten de les festes de la capital, perquè el que de veritat importa per a la Diputació i esta marca és que es consumisquen més productes de Castelló i les empreses de la província venguen més“.

Tres punts de venda en els principals enclavaments gastronòmics

La Diputació de Castelló ha propiciat la presència dels productes autòctons a través de Castellón Ruta de Sabor en els principals enclavaments gastronòmics en Magdalena. El primer d’ells, el Mesó del Vi, que congrega a nou cellers de la IGP Vins de Castelló amb el suport de la Diputació de Castelló. Com a novetat, i amb l’objectiu que els assistents puguen acompanyar de la millor forma estos caldos castellonencs, hi ha dos espais culinaris amb productes made in Castelló, com ara pernil i embotits, formatges, oli d’oliva, papes o creïlles amb allioli, entre molts altres.

D’altra banda, la multitudinaria Fira de la Tapa i la Cervessa, emplaçat en la Plaça d’Espanya, junt amb el Corte Inglés. Allí es disposa de dos casetes de productors adherits a la marca Castelló Ruta de Sabor. Una d’elles, està compartida per Carnisseria Rossamelia, de Forcall, i Gurmet del Mestrat, de Todolella. Ambdós firmes oferixen una varietat de tapes en què la trufa és la protagonista, com el carpaccio de carn salada i fumada amb trufa d’estiu, sobrassada trufada o escates de carn salada i fumada amb trufa negra. La segona caseta està ocupada pels formatges artesans de Tot de Poble, procedents dels Coves de Vinromà.

L’últim d’estos espais on Castelló Ruta de Sabor està sent el gran protagonista és la plaça Santa Clara, en ple cor de Castelló, que alberga una nova edició del reconegut Mercat Gastronòmic. Este espai gurmet reunix a set reconeguts restaurants de la província, amb un interessant oferta culinària en què el protagonisme ho té una bona representació dels menjars de la província, molts integrats en la marca de la Diputació, Castelló Ruta de Sabor.